Možnosti nedestruktivní prohlídky letecké techniky pomocí aktivní termografické metody užívající kontaktního elektrického ohřevu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F13%3A00498967" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/13:00498967 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://vavtest.unob.cz/registr" target="_blank" >http://vavtest.unob.cz/registr</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Možnosti nedestruktivní prohlídky letecké techniky pomocí aktivní termografické metody užívající kontaktního elektrického ohřevu
Popis výsledku v původním jazyce
Aktivní termografie dnes patří mezi etablované metody nedestruktivního zkoušení. Tato metoda využívá pro detekci defektů vizualizaci teplotního pole povrchu zkoušeného objektu podrobeného ohřevu pomocí externího zdroje tepla. V případě použití plošného ohřevu v kombinaci se záznamem pomocí moderních infračervených kamer s matricovými FPA detektory se tato metoda jeví jako výhodná také pro kontrolu velkorozměrových potahových panelů letadel, ať již jsou vyrobeny z kompozitních materiálů, či slitin lehkých kovů. Vedle vlastností kamery je nejdůležitějším faktorem, ovlivňujícím citlivost a spolehlivost metody, zvolený způsob ohřevu. Jednou ze slibných možností plošného ohřevu, vyznačující se požadovanou vysokou homogenitou a dostatečnou intenzitou, je užití elektrického odporového topného elementu ve formě fólie, který kontaktně ohřívá kontrolovaný potah letounu a umožňuje provedení jak průchodové techniky, tak techniky odrazové. Praktické zkoušky metody byly provedeny v oblasti detekce v
Název v anglickém jazyce
Possibilities of Aircraft Non-destructive Inspection Using Active Thermographic Method Based on Contact Electric Resistance Heating
Popis výsledku anglicky
Active infrared thermography can be regarded as a well-established non-destructive method today. This method uses visualization of surface temperature field of test object, which has been subjected to heating by an external heat source, for detecting defects. If surface heating in combination with present-day thermal imagers using matrix FPA detectors is used, this method appears to be useful even for the inspection of large-area aircraft skin panels, whether they are made of composite materials or light metal alloys. The proper method of heating is, besides the properties of the infrared imager, the most important factor influencing the method sensitivity and reliability. There is one promising method of high homogeneity and intensity surface heatingthat can be used - the use of electric resistance heating element in the form of thin film, which can heat the skin surface and enable the use of both transmission and reflection technique. Practical tests of the method were carried out i
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
KA - Vojenství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
NDE for Safety / Defektoskopie 2013
ISBN
978-80-214-4799-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
205-212
Název nakladatele
VUT v Brně ve spolupráci s Českou společností pro NDT
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
1. 1. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—