Determination of the Protective Barrier Thickness of the Restraint System
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F13%3A00499847" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/13:00499847 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://vavtest.unob.cz/registr" target="_blank" >http://vavtest.unob.cz/registr</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Determination of the Protective Barrier Thickness of the Restraint System
Popis výsledku v původním jazyce
The article presents the simulation analysis of the main elements of the restraint system. Such system provides a protection in case of accidental ejection of plug assembly during pressure testing of high-pressure valves. The aim of the analysis is to increase safety in the operating pressure tests at the manufacturer of valves facilities for given velocity and character of plug assembly. This article presents the estimation of the limit thickness of three possible barrier materials which can be used inthe construction of the restraint system elements. The analysis was performed using 2D Ansys Autodyn simulation model. Results of the analysis can be used as a basis for design of the restraint system capable to safely absorb the shock of flying body with the energy of tens to thousands of joules.
Název v anglickém jazyce
Determination of the Protective Barrier Thickness of the Restraint System
Popis výsledku anglicky
The article presents the simulation analysis of the main elements of the restraint system. Such system provides a protection in case of accidental ejection of plug assembly during pressure testing of high-pressure valves. The aim of the analysis is to increase safety in the operating pressure tests at the manufacturer of valves facilities for given velocity and character of plug assembly. This article presents the estimation of the limit thickness of three possible barrier materials which can be used inthe construction of the restraint system elements. The analysis was performed using 2D Ansys Autodyn simulation model. Results of the analysis can be used as a basis for design of the restraint system capable to safely absorb the shock of flying body with the energy of tens to thousands of joules.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
KA - Vojenství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Advances in Military Technologies
ISSN
1802-2308
e-ISSN
—
Svazek periodika
Volume 8
Číslo periodika v rámci svazku
Issue 2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
63-70
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—