Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Geology in a Concept of Military Engineering Education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F14%3A00515431" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/14:00515431 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://vavtest.unob.cz/registr" target="_blank" >http://vavtest.unob.cz/registr</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Geology in a Concept of Military Engineering Education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Education of military engineers gives lectures connected with the subject of civil engineering. Here, specifically subject of soil mechanics has been adapted for specific curriculum. The extent of this subject follows its goal to augment knowledge in other civil engineering disciplines only. MILENG (military engineering) concept indicates requirement to incorporate geology into decision making process. But this indication did not express anything on particular questions, problems or tasks. How geology could improve decision making process? Should be a permanent presence of geologist advantageous for MILENG? What extent of geology shall be taught? Or, could be enough for engineers to maintain contact with ?remote? geologist in homeland (i.e. Reach Backconcept)? The preliminary answer could bring phasing of NATO crises response operations (CRO). These phases can specify extent of requirements for geology in the framework of decision making process of combat engineers. Knowledge of geolo

  • Název v anglickém jazyce

    Geology in a Concept of Military Engineering Education

  • Popis výsledku anglicky

    Education of military engineers gives lectures connected with the subject of civil engineering. Here, specifically subject of soil mechanics has been adapted for specific curriculum. The extent of this subject follows its goal to augment knowledge in other civil engineering disciplines only. MILENG (military engineering) concept indicates requirement to incorporate geology into decision making process. But this indication did not express anything on particular questions, problems or tasks. How geology could improve decision making process? Should be a permanent presence of geologist advantageous for MILENG? What extent of geology shall be taught? Or, could be enough for engineers to maintain contact with ?remote? geologist in homeland (i.e. Reach Backconcept)? The preliminary answer could bring phasing of NATO crises response operations (CRO). These phases can specify extent of requirements for geology in the framework of decision making process of combat engineers. Knowledge of geolo

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    KA - Vojenství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    XXXII International Colloquium on the Management of Educational Process

  • ISBN

    978-80-7231-958-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    1-9

  • Název nakladatele

    Universita obrany

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    1. 1. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku