Assessment optimization of weather forecast - Terminal aerodrome forecast (TAF) - for 24 hours
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F14%3A00518629" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/14:00518629 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://vavtest.unob.cz/registr" target="_blank" >http://vavtest.unob.cz/registr</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Assessment optimization of weather forecast - Terminal aerodrome forecast (TAF) - for 24 hours
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of the paper is the evaluation of success of Terminal Aerodrome Forecast (TAF report) affecting both efficiency and safety of air traffic as well as attempt at optimization of the assessment. It extensively inspects WMO/ICAO rules for evaluatingin both military and civilian precepts. The gained methodical techniques are applied to a set of data and statistical assessment of TAF reports of some Czech airports is also included. The strict application of internationally approved criteria for assessment of TAFs revealed that the greatest differences between forecast and actual values occurred at those weather elements and phenomena, which the set criteria were proved to be very hard in reference to their considerable natural variability in time.
Název v anglickém jazyce
Assessment optimization of weather forecast - Terminal aerodrome forecast (TAF) - for 24 hours
Popis výsledku anglicky
The aim of the paper is the evaluation of success of Terminal Aerodrome Forecast (TAF report) affecting both efficiency and safety of air traffic as well as attempt at optimization of the assessment. It extensively inspects WMO/ICAO rules for evaluatingin both military and civilian precepts. The gained methodical techniques are applied to a set of data and statistical assessment of TAF reports of some Czech airports is also included. The strict application of internationally approved criteria for assessment of TAFs revealed that the greatest differences between forecast and actual values occurred at those weather elements and phenomena, which the set criteria were proved to be very hard in reference to their considerable natural variability in time.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
DG - Vědy o atmosféře, meteorologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Computer Application in Enviromental Sciences and Renewable Energy Proceedings of the 2nd International Conference on Environmental Informatics (ENINF '14)
ISBN
978-960-474-370-4
ISSN
2227-4359
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
40-49
Název nakladatele
WSEAS Press
Místo vydání
Neuveden
Místo konání akce
Kuala Lumpur, Malajsie
Datum konání akce
1. 1. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—