POSSIBILITIES FOR OPTIMIZING MAINTENANCE OF MILITARY VEHICLES ON THE RESULTS OF TRIBOLOGICAL DIAGNOSTICS
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F14%3A00519069" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/14:00519069 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://vavtest.unob.cz/registr" target="_blank" >http://vavtest.unob.cz/registr</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
POSSIBILITIES FOR OPTIMIZING MAINTENANCE OF MILITARY VEHICLES ON THE RESULTS OF TRIBOLOGICAL DIAGNOSTICS
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with the mathematical processing, monitoring and analysis of the oil field data obtained from the atomic emission spectrometry in frame of the tribodiagnostic oil tests. The mathematical methods based on a regression analysis and calculations are used in the paper for oil data analysis. The whole assessment procedure and their outcomes serve as identification of a suitable approximation trend. With the same result we are capable of determining in-service operation history as well as giving inputs to maintenance optimisation. Nowadays the system requirements are set up and evaluated in various manners. We would like to keep both preventive and corrective maintenance costs as low as possible. A system design and a maintenance system helpto fulfil this task. We propose to use one of the approximations presented in order to track the system operation behaviour.
Název v anglickém jazyce
POSSIBILITIES FOR OPTIMIZING MAINTENANCE OF MILITARY VEHICLES ON THE RESULTS OF TRIBOLOGICAL DIAGNOSTICS
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the mathematical processing, monitoring and analysis of the oil field data obtained from the atomic emission spectrometry in frame of the tribodiagnostic oil tests. The mathematical methods based on a regression analysis and calculations are used in the paper for oil data analysis. The whole assessment procedure and their outcomes serve as identification of a suitable approximation trend. With the same result we are capable of determining in-service operation history as well as giving inputs to maintenance optimisation. Nowadays the system requirements are set up and evaluated in various manners. We would like to keep both preventive and corrective maintenance costs as low as possible. A system design and a maintenance system helpto fulfil this task. We propose to use one of the approximations presented in order to track the system operation behaviour.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
KA - Vojenství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
International Scientific - technical Conference trans&MOTOAUTO"14
ISBN
—
ISSN
1310-3946
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
3
Strana od-do
17-19
Název nakladatele
Scientific-technical union of machanical engineering
Místo vydání
Bulharsko, Varna
Místo konání akce
Bulharsko, Varna
Datum konání akce
1. 1. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—