Řídicí jednotka motoru
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F14%3A00523267" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/14:00523267 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://vavtest.unob.cz/registr" target="_blank" >http://vavtest.unob.cz/registr</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Řídicí jednotka motoru
Popis výsledku v původním jazyce
FV slouží jako řídicí jednotka pro spouštění malého proudového motoru. Základem zapojení je mikrokontrolér ATmega48, který je vybaven potřebnými periferiemi pro časování a řízení vně připojených relé, které následně řídí jednotlivé, k motoru připojené, akční členy zajišťující roztočení motoru, zapalování a dodávku paliva. Elektronická řídicí jednotka pracuje ve dvou režimech: A) Režim automatického spouštění motoru vychází z originální řídicí jednotky a přesně imituje její činnost. V definovaných intervalech, zjištěných analýzou a z dostupné dokumentace původní jednotky, aktivuje a deaktivuje dané systémy. Po zahájení spouštěcí sekvence, která je iniciována 2s trvajícím stisknutím tlačítka START, je aktivován elektrický startér, který začne roztáčet motor, a současně s ním je zapnut systém zapalování. Další 2s od aktivace startéru a zapalování zapnuto palivové čerpadlo. K zapnutí palivového čerpadla ovšem dojde pouze za podmínky dostatečného tlaku vzduchu za radiálním kompresorem. V př
Název v anglickém jazyce
Engine control unit
Popis výsledku anglicky
The electronic control unit (ECU) ensures the startup procedure of a small jet-engine. It is based on ATmega48 microcontroller, which is equipped by all peripheral circuits that are necessary for a timing and control of externally connected relays, whichconsequently control actuators ensuring engine spinning, ignition and fuel delivery. The ECU works in two different regimes: A) Automatic start regime imitates the automatic starting sequence of the original control unit. It activates and deactivates given systems in defined time intervals obtained by the analysis and from available documentation of the original unit. After the beginning of the startup sequence, which is initiated by holding the START button for 2 s period, the starter is activated andthe jet-engine shaft begins to spin. At the same time the ignition system is also turned on. Another 2 s after the starter and ignition system are turned on also the fuel pump begins to work. Switching on occurs only under the condition
Klasifikace
Druh
G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek
CEP obor
KA - Vojenství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
G-UO-K206-BAJ-ecu
Číselná identifikace
—
Technické parametry
Rozměry desky plošných spojů, na které je FV realizován jsou 103x77 mm. FV vzor má dva konektory pro napájení, a to samostatně pro napájení obvodu mikrokontroléru a samostatně pro napájení relé, která ovládají systémy motoru. Napájení mikrokontroléru musí být zajištěno napětím 8 až 12 V AC nebo DC. Napájecí napětí relé je 12 V. Jádrem FV je 8bitový mikrokontrolér řady Atmel AVR, konkrétně ATmega48. Hodinový signál je zajištěn 8MHz krystalem. Pro ovládání systémů proudového motoru jsou využita elektromagnetická relé s DC cívkou typu RAS-1215 buzená přes bipolární NPN tranzistory typu BCP56-16. FV obsahuje konektory pro spojení s ovládacím panelem a připojení k systémům motoru. Odpovědná osoba pro jednání o licenčním či jiném využití výsledku: Ing. MilanHanousek, Ph.D., Kounicova 65, 662 10 Brno, tel. 973442102. Výsledek je využíván příjemcem; licenční smlouva nebyla uzavřena.
Ekonomické parametry
Z důvodu jedinečnosti výsledku nebylo dosud možné jednoznačně stanovit konkrétnější ekonomické parametry. Funkční vzorek nahrazuje morálně i funkčně zastaralé zařízení a doplňuje další uživatelské možnosti, které nebyly u předchozího zařízení k dispozici. Díky tomu je umožněno další využívání proudového motoru, jehož původní řídicí jednotka byla nevyhovující. Tím došlo ke značné úspoře nákladů a po uživatelské stránce ke zhodnocení pracoviště pro měření na proudovém motoru.
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
60162694
Název vlastníka
Ministerstvo obrany České republiky
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence
Požadavek na licenční poplatek
A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek
Adresa www stránky s výsledkem
—