Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Modeling of Cross-Country Transport in Raster Format

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F14%3A00524790" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/14:00524790 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://vavtest.unob.cz/registr" target="_blank" >http://vavtest.unob.cz/registr</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Modeling of Cross-Country Transport in Raster Format

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The content of this paper refer to the modeling of the off-road vehicles movement across natural terrain in raster format. Analyzed are the common influences of relief slopes, micro relief forms, soils, vegetation, hydrology, built-up areas, meteorological factors, etc. on the vehicle speed deceleration. To determine the impact of different geographical factors on the vehicle movement many field tests and laboratory analyzes were provided using military and rescue cars. The modeling principle of cross-country vehicle movement in raster format was based on this procedure: each geographical factor ?F? located at given elementary terrain area and affecting vehicle speed has its own value of deceleration coefficient C. The value of this coefficient expresses the fact of how many times (or percent) a certain geographical factor will decelerate a vehicle. The final vehicle deceleration was calculated using synthesis of the correspondent raster cells in an elementary terrain area in which the

  • Název v anglickém jazyce

    Modeling of Cross-Country Transport in Raster Format

  • Popis výsledku anglicky

    The content of this paper refer to the modeling of the off-road vehicles movement across natural terrain in raster format. Analyzed are the common influences of relief slopes, micro relief forms, soils, vegetation, hydrology, built-up areas, meteorological factors, etc. on the vehicle speed deceleration. To determine the impact of different geographical factors on the vehicle movement many field tests and laboratory analyzes were provided using military and rescue cars. The modeling principle of cross-country vehicle movement in raster format was based on this procedure: each geographical factor ?F? located at given elementary terrain area and affecting vehicle speed has its own value of deceleration coefficient C. The value of this coefficient expresses the fact of how many times (or percent) a certain geographical factor will decelerate a vehicle. The final vehicle deceleration was calculated using synthesis of the correspondent raster cells in an elementary terrain area in which the

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    KA - Vojenství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů