Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

CFD Simulation of Flow over the Dimpled Sphere

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F15%3A00531282" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/15:00531282 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://vavtest.unob.cz/registr" target="_blank" >http://vavtest.unob.cz/registr</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/MILTECHS.2015.7153662" target="_blank" >10.1109/MILTECHS.2015.7153662</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    CFD Simulation of Flow over the Dimpled Sphere

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with problems of CFD simulating airflow over a dimpled spherical surface and its validation by the wind tunnel testing. The low-cost simulation approach was applied to be run on a common PC using the commercial software ANSYS CFX. The wind tunnel testing has been performed in the laboratory of aerodynamics at the Department of Air Force and Aircraft Technology of the University of Defence. Measured results of the drag coefficient versus the Reynolds number for smooth and dimpled sphereswere compared and discussed. Presented simulation corresponds adequately to the experimental results. It can be stated that the CFD simulation is suitable for simulating the flow over the dimpled surface and for the evaluation of the drag coefficient forsmooth and dimpled spheres.

  • Název v anglickém jazyce

    CFD Simulation of Flow over the Dimpled Sphere

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with problems of CFD simulating airflow over a dimpled spherical surface and its validation by the wind tunnel testing. The low-cost simulation approach was applied to be run on a common PC using the commercial software ANSYS CFX. The wind tunnel testing has been performed in the laboratory of aerodynamics at the Department of Air Force and Aircraft Technology of the University of Defence. Measured results of the drag coefficient versus the Reynolds number for smooth and dimpled sphereswere compared and discussed. Presented simulation corresponds adequately to the experimental results. It can be stated that the CFD simulation is suitable for simulating the flow over the dimpled surface and for the evaluation of the drag coefficient forsmooth and dimpled spheres.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    International Conference on Military Technologies, Proceedings ICMT?15

  • ISBN

    978-80-7231-976-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    439-442

  • Název nakladatele

    University od Defence

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    1. 1. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku