Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Internal Recirculation Channel Application in Centrifugal Compressors

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F15%3A00532341" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/15:00532341 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://vavtest.unob.cz/registr" target="_blank" >http://vavtest.unob.cz/registr</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/MILTECHS.2015.7153675" target="_blank" >10.1109/MILTECHS.2015.7153675</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Internal Recirculation Channel Application in Centrifugal Compressors

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Centrifugal compressors with high pressure ratio used in gas turbines often have a small range of stable operation region, which has a negative impact on their operation. One of the contemporary arrangements aiming to extend its stable operation regimes is to use specially shaped air flow by-pass channels (Internal Re-Circulation (IRC) systems) located at the compressor inlet. The paper is focused on the evaluation of different shapes of the IRC in terms of air flow and losses in these channels, including the velocity distribution in front of the inducer, . Evaluation is based on the results of experiments with IRC physical models and calculations in CFD programs.

  • Název v anglickém jazyce

    Internal Recirculation Channel Application in Centrifugal Compressors

  • Popis výsledku anglicky

    Centrifugal compressors with high pressure ratio used in gas turbines often have a small range of stable operation region, which has a negative impact on their operation. One of the contemporary arrangements aiming to extend its stable operation regimes is to use specially shaped air flow by-pass channels (Internal Re-Circulation (IRC) systems) located at the compressor inlet. The paper is focused on the evaluation of different shapes of the IRC in terms of air flow and losses in these channels, including the velocity distribution in front of the inducer, . Evaluation is based on the results of experiments with IRC physical models and calculations in CFD programs.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    KA - Vojenství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    International Conference on Military Technologies 2015

  • ISBN

    978-80-7231-976-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    449-454

  • Název nakladatele

    University of Defence

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku