Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Models of Pilot Behavior and Their use to Evaluate the State of Pilot Training

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F16%3A00532703" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/16:00532703 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216305:26220/16:PU119454

  • Výsledek na webu

    <a href="http://vavtest.unob.cz/registr" target="_blank" >http://vavtest.unob.cz/registr</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1515/jee-2016-0039" target="_blank" >10.1515/jee-2016-0039</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Models of Pilot Behavior and Their use to Evaluate the State of Pilot Training

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article discusses the possibilities of obtaining new information related to human behavior, namely the changes or progressive development of pilots' abilities during training. The main assumption is that a pilot's ability can be evaluated based on a corresponding behavioral model whose parameters are estimated using mathematical identification procedures. The mean values of the identified parameters are obtained via statistical methods. These parameters are then monitored and their changes evaluated. In this context, the paper introduces and examines relevant mathematical models of human (pilot) behavior, the pilot-aircraft interaction, and an example of the mathematical analysis.

  • Název v anglickém jazyce

    Models of Pilot Behavior and Their use to Evaluate the State of Pilot Training

  • Popis výsledku anglicky

    This article discusses the possibilities of obtaining new information related to human behavior, namely the changes or progressive development of pilots' abilities during training. The main assumption is that a pilot's ability can be evaluated based on a corresponding behavioral model whose parameters are estimated using mathematical identification procedures. The mean values of the identified parameters are obtained via statistical methods. These parameters are then monitored and their changes evaluated. In this context, the paper introduces and examines relevant mathematical models of human (pilot) behavior, the pilot-aircraft interaction, and an example of the mathematical analysis.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    KA - Vojenství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TA04031376" target="_blank" >TA04031376: Výzkum/vývoj metodiky výcviku leteckých specialistů L410 UVP - E20</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    JOURNAL OF ELECTRICAL ENGINEERING-ELEKTROTECHNICKY CASOPIS

  • ISSN

    1335-3632

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    67

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    267-272

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus