Models of Pilot Behavior and Their use to Evaluate the State of Pilot Training
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F16%3A00532703" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/16:00532703 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216305:26220/16:PU119454
Výsledek na webu
<a href="http://vavtest.unob.cz/registr" target="_blank" >http://vavtest.unob.cz/registr</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1515/jee-2016-0039" target="_blank" >10.1515/jee-2016-0039</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Models of Pilot Behavior and Their use to Evaluate the State of Pilot Training
Popis výsledku v původním jazyce
This article discusses the possibilities of obtaining new information related to human behavior, namely the changes or progressive development of pilots' abilities during training. The main assumption is that a pilot's ability can be evaluated based on a corresponding behavioral model whose parameters are estimated using mathematical identification procedures. The mean values of the identified parameters are obtained via statistical methods. These parameters are then monitored and their changes evaluated. In this context, the paper introduces and examines relevant mathematical models of human (pilot) behavior, the pilot-aircraft interaction, and an example of the mathematical analysis.
Název v anglickém jazyce
Models of Pilot Behavior and Their use to Evaluate the State of Pilot Training
Popis výsledku anglicky
This article discusses the possibilities of obtaining new information related to human behavior, namely the changes or progressive development of pilots' abilities during training. The main assumption is that a pilot's ability can be evaluated based on a corresponding behavioral model whose parameters are estimated using mathematical identification procedures. The mean values of the identified parameters are obtained via statistical methods. These parameters are then monitored and their changes evaluated. In this context, the paper introduces and examines relevant mathematical models of human (pilot) behavior, the pilot-aircraft interaction, and an example of the mathematical analysis.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
KA - Vojenství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TA04031376" target="_blank" >TA04031376: Výzkum/vývoj metodiky výcviku leteckých specialistů L410 UVP - E20</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
JOURNAL OF ELECTRICAL ENGINEERING-ELEKTROTECHNICKY CASOPIS
ISSN
1335-3632
e-ISSN
—
Svazek periodika
67
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
267-272
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—