Proactive Maintenance Example of Selected Part of the Land Motor Vehicle
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F17%3A00534178" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/17:00534178 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Proactive Maintenance Example of Selected Part of the Land Motor Vehicle
Popis výsledku v původním jazyce
This article deals with current trends in the maintenance of land vehicles. At present the system of preventive maintenance takes into account the technical condition of transport vehicles and equipment. The aim of the article is to show the possibilities of performing the preventive maintenance. This enables us to purchase new technical equipment. If we are to perform a condition based preventive maintenance, a vehicle has to be equipped with an on-board diagnostic system OBD-II and modern diagnostic instrumentation for individual types of technical equipment. Along with the technical aspects we should not forget about technical personnel training and interconnecting data within the information system. The aim of the work is to calculate the values of root mean square acceleration up to the moment a failure occurs. In the next step we will put the values into a graph and try to determine a gRMS limiting value. In the future this enables us to change the bearing before a failure occurs otherwise it would increase the related cost.
Název v anglickém jazyce
Proactive Maintenance Example of Selected Part of the Land Motor Vehicle
Popis výsledku anglicky
This article deals with current trends in the maintenance of land vehicles. At present the system of preventive maintenance takes into account the technical condition of transport vehicles and equipment. The aim of the article is to show the possibilities of performing the preventive maintenance. This enables us to purchase new technical equipment. If we are to perform a condition based preventive maintenance, a vehicle has to be equipped with an on-board diagnostic system OBD-II and modern diagnostic instrumentation for individual types of technical equipment. Along with the technical aspects we should not forget about technical personnel training and interconnecting data within the information system. The aim of the work is to calculate the values of root mean square acceleration up to the moment a failure occurs. In the next step we will put the values into a graph and try to determine a gRMS limiting value. In the future this enables us to change the bearing before a failure occurs otherwise it would increase the related cost.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
The 21st World Multi-Conference om Systems, Cybernetics and Informatics (WMSCI)
ISBN
978-194176364-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
80-84
Název nakladatele
International Institute of Informatics and Systemics, IIIS
Místo vydání
Winter Garden
Místo konání akce
Orlando
Datum konání akce
8. 7. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—