Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Projekt TAČR - výzkum/vývoj metodiky výcviku leteckých specialistů L410 UVP - E20

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F17%3A00534492" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/17:00534492 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.unob.cz/fvt/struktura/k206/Documents/veda/MDSPSL2017_Sbornik.pdf" target="_blank" >http://www.unob.cz/fvt/struktura/k206/Documents/veda/MDSPSL2017_Sbornik.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Projekt TAČR - výzkum/vývoj metodiky výcviku leteckých specialistů L410 UVP - E20

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek představuje čtyřleté úsilí řešitelů v projektu TAČR v oblasti analýzy modelů chování člověka - pilota při řízení letu letounu. V tomto období byla realizována řada měření reakcí pilotů při řízení simulovaného letu. Měření probíhalo na dostupných leteckých simulátorech, a to jak nepohyblivých, tak i s pohyblivou základnou. Každý měřený pilot byl při jednom měření testován 10 definovanými náhlými změnami výšky letu. Úkolem pilota při tomto testu byl návrat do původní letové hladiny. Letové parametry a výchylky kormidel byly zaznamenávány do datových souborů a následně podrobeny matematickým analýzám s využitím známých modelů chování člověka při řízení technického systému. Výsledky výpočtů slouží k analýze schopností člověka - pilota řídit daný proces, v tomto případě simulovaný let letounu.

  • Název v anglickém jazyce

    The TAČR project - Research/development methodology training aviation specialists L410UVP E20

  • Popis výsledku anglicky

    This paper presents four-year effort of the investigators in the TAČR project in the field of analysis of models of human/pilot behaviour during flight control. During this period, a number of measurements of pilot responses were realized. Measurements were performed on available flight simulators, stationary (fixed-base) and moving. Each pilot was tested by 10 defined sudden changes in altitude at one measurement. The task of pilot was to return to the initial altitude. Flight parameters and elevator deflections were recorded to data files and subsequently subjected to mathematical analyses using known human behavioural models for controlling the technical system. The results of these analyses are used to evaluation of the pilot's capabilities to control the given process - in this case the simulated flight of the airplane.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20201 - Electrical and electronic engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TA04031376" target="_blank" >TA04031376: Výzkum/vývoj metodiky výcviku leteckých specialistů L410 UVP - E20</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    17. mezinárodní vědecké konference „Měření, diagnostika a spolehlivost palubních soustav letadel 2017“

  • ISBN

    978-80-7582-012-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    115-124

  • Název nakladatele

    Univerzita obrany

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Univerzita obrany, Brno

  • Datum konání akce

    18. 10. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku