Some Aspects of COTS Ultrasonic Fuel Level Measurement
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F17%3A00534510" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/17:00534510 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/MILTECHS.2017.7988823" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/MILTECHS.2017.7988823</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/MILTECHS.2017.7988823" target="_blank" >10.1109/MILTECHS.2017.7988823</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Some Aspects of COTS Ultrasonic Fuel Level Measurement
Popis výsledku v původním jazyce
The paper focuses on utilization of modern level sensors for measuring fuel volume in aviation. Ultrasonic principles of fuel quantity measurement have been introduced onboard aircraft to replace float level and capacitance level sensors. The principle of ultrasonic measurement of the fuel level is based on the reflection of sound waves at an interface of fuel and air. The fuel quantity can be calculated from fuel level if the shape of the tank is known. Specific electronic circuits were designed to employ ultrasonic transceivers operating at higher frequencies. Presented experiments compare characteristics of different ultrasonic sensors for installation in the aircraft fuel quantity measuring system. Tested operating conditions of several COTS ultrasonic sensors are focused on simulation of aircraft attitude changes.
Název v anglickém jazyce
Some Aspects of COTS Ultrasonic Fuel Level Measurement
Popis výsledku anglicky
The paper focuses on utilization of modern level sensors for measuring fuel volume in aviation. Ultrasonic principles of fuel quantity measurement have been introduced onboard aircraft to replace float level and capacitance level sensors. The principle of ultrasonic measurement of the fuel level is based on the reflection of sound waves at an interface of fuel and air. The fuel quantity can be calculated from fuel level if the shape of the tank is known. Specific electronic circuits were designed to employ ultrasonic transceivers operating at higher frequencies. Presented experiments compare characteristics of different ultrasonic sensors for installation in the aircraft fuel quantity measuring system. Tested operating conditions of several COTS ultrasonic sensors are focused on simulation of aircraft attitude changes.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20201 - Electrical and electronic engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
International Conference on Military Technologies, ICMT 2017
ISBN
978-1-5386-1988-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
578-581
Název nakladatele
Institute of Electrical and Electronics Engineers Inc.
Místo vydání
Piscataway, NJ 08854-4141 USA
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
31. 5. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—