Heart Rate Variability during Long-Term Air Traffic Control in Cadets
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F18%3A00536462" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/18:00536462 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/68407700:21460/18:00324081
Výsledek na webu
<a href="https://ieeexplore.ieee.org/document/8441257" target="_blank" >https://ieeexplore.ieee.org/document/8441257</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/TSP.2018.8441257" target="_blank" >10.1109/TSP.2018.8441257</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Heart Rate Variability during Long-Term Air Traffic Control in Cadets
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of this study is to determine the readiness of air defense cadets for inherently stressful long-term air traffic control (ATC). Although the origin of stress is psychological, it affects physiological functions like heart rate (HR) and heart rate variability (HRV). HR and HRV data were obtained from four air traffic controllers (ATCs) recording the data over a course of 4 hours. The task of the ATCs was to record information about a flight code, duration of the flight in the border zone, as well as information whether the aircraft was flying in or out of the Czech Republic's airspace. The results showed statistically significant interindividual differences in the observed HRV variables during low and high workload. The results can help evaluate the stress and readiness of cadets / operators of complex systems in air defense.
Název v anglickém jazyce
Heart Rate Variability during Long-Term Air Traffic Control in Cadets
Popis výsledku anglicky
The aim of this study is to determine the readiness of air defense cadets for inherently stressful long-term air traffic control (ATC). Although the origin of stress is psychological, it affects physiological functions like heart rate (HR) and heart rate variability (HRV). HR and HRV data were obtained from four air traffic controllers (ATCs) recording the data over a course of 4 hours. The task of the ATCs was to record information about a flight code, duration of the flight in the border zone, as well as information whether the aircraft was flying in or out of the Czech Republic's airspace. The results showed statistically significant interindividual differences in the observed HRV variables during low and high workload. The results can help evaluate the stress and readiness of cadets / operators of complex systems in air defense.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20205 - Automation and control systems
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
41st International Conference on Telecommunications and Signal Processing, TSP 2018
ISBN
9781538646953
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
589-593
Název nakladatele
IEEE
Místo vydání
Athens
Místo konání akce
Athens
Datum konání akce
1. 1. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000454845100131