THE BENEFITS OF USING 3-DIMENSIONAL CAD SOFTWARE IN THE TEACHING OF MACHINE PARTS
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F18%3A00536520" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/18:00536520 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://library.iated.org/view/KRIST2018BEN" target="_blank" >https://library.iated.org/view/KRIST2018BEN</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.21125/iceri.2018.2405" target="_blank" >10.21125/iceri.2018.2405</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
THE BENEFITS OF USING 3-DIMENSIONAL CAD SOFTWARE IN THE TEACHING OF MACHINE PARTS
Popis výsledku v původním jazyce
The article shows the advantages of the new approach to teaching machine parts using CAD software. An old approach is described using a 2-dimensional representation of the components that are arranged in the spatial mechanism. Subsequently, the same mechanism is presented using 3-dimensional CAD software. By comparing approaches, it is clear that new CAD software programs make it much easier to understand the structure and function of complex mechanisms. In addition, new sophisticated CAD systems allow you to visualize the video function. At the end of this paper, both approaches to teaching machine design are compared, from the student's point of view and from the teacher's point of view.
Název v anglickém jazyce
THE BENEFITS OF USING 3-DIMENSIONAL CAD SOFTWARE IN THE TEACHING OF MACHINE PARTS
Popis výsledku anglicky
The article shows the advantages of the new approach to teaching machine parts using CAD software. An old approach is described using a 2-dimensional representation of the components that are arranged in the spatial mechanism. Subsequently, the same mechanism is presented using 3-dimensional CAD software. By comparing approaches, it is clear that new CAD software programs make it much easier to understand the structure and function of complex mechanisms. In addition, new sophisticated CAD systems allow you to visualize the video function. At the end of this paper, both approaches to teaching machine design are compared, from the student's point of view and from the teacher's point of view.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
ICERI2018 Proceedings
ISBN
978-84-09-05948-5
ISSN
2340-1095
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
5972-5978
Název nakladatele
IATED Academy
Místo vydání
VALENICA, BURJASSOT
Místo konání akce
Seville, Spain
Datum konání akce
12. 11. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000568991704040