Surface Texture Analysis of a Joint Sample by 2D and 3D Surface Roughness Parameters
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F19%3A00537009" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/19:00537009 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.engmech.cz/im/proceedings/show_p/2019/247" target="_blank" >http://www.engmech.cz/im/proceedings/show_p/2019/247</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.21495/71-0-247" target="_blank" >10.21495/71-0-247</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Surface Texture Analysis of a Joint Sample by 2D and 3D Surface Roughness Parameters
Popis výsledku v původním jazyce
This paper presents a year-long research after the aviation accident, which happened in the Czech Armed Forces. During this accident, the helicopter Mi-171 was severely damaged. This paper contains an analysis of microgeometric properties (2D and 3D) of the part of the helicopter’s Mi-171 main gear, which failed during landing. The main gear contains a horizontal front strut, which is mounted to the fuselage via a coupling element in form of a cardan joint. The failure of this joint was ultimately responsible for the accident. This paper compares the qualitative properties of the joint manufactured by the Czech manufacturer and a former Soviet Union one. This paper also presents a 3D surface topography of both joint and investigates 3D surface parameters as an extension of a 2D surface parameters.
Název v anglickém jazyce
Surface Texture Analysis of a Joint Sample by 2D and 3D Surface Roughness Parameters
Popis výsledku anglicky
This paper presents a year-long research after the aviation accident, which happened in the Czech Armed Forces. During this accident, the helicopter Mi-171 was severely damaged. This paper contains an analysis of microgeometric properties (2D and 3D) of the part of the helicopter’s Mi-171 main gear, which failed during landing. The main gear contains a horizontal front strut, which is mounted to the fuselage via a coupling element in form of a cardan joint. The failure of this joint was ultimately responsible for the accident. This paper compares the qualitative properties of the joint manufactured by the Czech manufacturer and a former Soviet Union one. This paper also presents a 3D surface topography of both joint and investigates 3D surface parameters as an extension of a 2D surface parameters.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
ENGINEERING MECHANICS 2019
ISBN
978-80-87012-71-0
ISSN
1805-8248
e-ISSN
1805-8256
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
247-250
Název nakladatele
Institute of Thermomechanics of the Czech Academy of Sciences
Místo vydání
Prague
Místo konání akce
Svratka
Datum konání akce
1. 1. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000613255300056