Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Surface Texture Analysis of a Joint Sample by 2D and 3D Surface Roughness Parameters

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F19%3A00537009" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/19:00537009 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.engmech.cz/im/proceedings/show_p/2019/247" target="_blank" >http://www.engmech.cz/im/proceedings/show_p/2019/247</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21495/71-0-247" target="_blank" >10.21495/71-0-247</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Surface Texture Analysis of a Joint Sample by 2D and 3D Surface Roughness Parameters

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper presents a year-long research after the aviation accident, which happened in the Czech Armed Forces. During this accident, the helicopter Mi-171 was severely damaged. This paper contains an analysis of microgeometric properties (2D and 3D) of the part of the helicopter’s Mi-171 main gear, which failed during landing. The main gear contains a horizontal front strut, which is mounted to the fuselage via a coupling element in form of a cardan joint. The failure of this joint was ultimately responsible for the accident. This paper compares the qualitative properties of the joint manufactured by the Czech manufacturer and a former Soviet Union one. This paper also presents a 3D surface topography of both joint and investigates 3D surface parameters as an extension of a 2D surface parameters.

  • Název v anglickém jazyce

    Surface Texture Analysis of a Joint Sample by 2D and 3D Surface Roughness Parameters

  • Popis výsledku anglicky

    This paper presents a year-long research after the aviation accident, which happened in the Czech Armed Forces. During this accident, the helicopter Mi-171 was severely damaged. This paper contains an analysis of microgeometric properties (2D and 3D) of the part of the helicopter’s Mi-171 main gear, which failed during landing. The main gear contains a horizontal front strut, which is mounted to the fuselage via a coupling element in form of a cardan joint. The failure of this joint was ultimately responsible for the accident. This paper compares the qualitative properties of the joint manufactured by the Czech manufacturer and a former Soviet Union one. This paper also presents a 3D surface topography of both joint and investigates 3D surface parameters as an extension of a 2D surface parameters.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ENGINEERING MECHANICS 2019

  • ISBN

    978-80-87012-71-0

  • ISSN

    1805-8248

  • e-ISSN

    1805-8256

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    247-250

  • Název nakladatele

    Institute of Thermomechanics of the Czech Academy of Sciences

  • Místo vydání

    Prague

  • Místo konání akce

    Svratka

  • Datum konání akce

    1. 1. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000613255300056