Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Development of mobile electrical vehicle for EMI applications

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F19%3A00537394" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/19:00537394 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://digital-library.theiet.org/content/journals/10.1049/joe.2018.8046" target="_blank" >https://digital-library.theiet.org/content/journals/10.1049/joe.2018.8046</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1049/joe.2018.8046" target="_blank" >10.1049/joe.2018.8046</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Development of mobile electrical vehicle for EMI applications

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper presents the relevancy, design, and test results of a mobile electrical vehicle for the applications of testing and providing electromagnetic interferences in Wi-Fi signal in the band 2.4-2.5GHz. The mobile device includes power electronics supplying a magnetron device for the interference. Propulsion of the mobile device is implemented by using a system of stepper motors. The mobile device is controlled with the help of the microcontroller ATmega 16. For the interfering part, it is necessary to design the power electronics to supply the magnetron from the battery. The power electronics interface between a battery and magnetron must be able to transfer output battery voltage 12 VDC to the variable output 4000 VAC and power around 1kW. The magnetron is used as a source of electromagnetic interference high-frequency acting on targets, which operates in the band of Wi-Fi signal. In addition, the system must be able to control the direction and power of EMI interferences. The investigations of the power-efficiency of power inverter versus power density will be discussed and optimised here.

  • Název v anglickém jazyce

    Development of mobile electrical vehicle for EMI applications

  • Popis výsledku anglicky

    This paper presents the relevancy, design, and test results of a mobile electrical vehicle for the applications of testing and providing electromagnetic interferences in Wi-Fi signal in the band 2.4-2.5GHz. The mobile device includes power electronics supplying a magnetron device for the interference. Propulsion of the mobile device is implemented by using a system of stepper motors. The mobile device is controlled with the help of the microcontroller ATmega 16. For the interfering part, it is necessary to design the power electronics to supply the magnetron from the battery. The power electronics interface between a battery and magnetron must be able to transfer output battery voltage 12 VDC to the variable output 4000 VAC and power around 1kW. The magnetron is used as a source of electromagnetic interference high-frequency acting on targets, which operates in the band of Wi-Fi signal. In addition, the system must be able to control the direction and power of EMI interferences. The investigations of the power-efficiency of power inverter versus power density will be discussed and optimised here.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    21100 - Other engineering and technologies

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    JOURNAL OF ENGINEERING-JOE

  • ISSN

    2051-3305

  • e-ISSN

    2051-3305

  • Svazek periodika

  • Číslo periodika v rámci svazku

    17

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    3660-3664

  • Kód UT WoS článku

    000472719600038

  • EID výsledku v databázi Scopus