Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Tradition and New Approach to the Mathematical Education of Officers in the Czech Army

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F20%3A00555422" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/20:00555422 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.springer.com/gp/book/9783030306588" target="_blank" >https://www.springer.com/gp/book/9783030306588</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-30659-5_9" target="_blank" >10.1007/978-3-030-30659-5_9</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Tradition and New Approach to the Mathematical Education of Officers in the Czech Army

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This chapter deals with the problems of teaching mathematics at the Faculty of Military Technology at the University of Defence in Brno, originally the Military Technical Academy in Brno, later renamed the Antonín Zápotocký Military Academy and the Military Academy in Brno. The tradition of teaching mathematics at this high military school has its origins in 1951, when this school was established. In more detail, we discuss the innovation of study programs over the last decade. The ranges and thematic areas of mathematics teaching and the focus of relevant study programs are compared both in Bachelor’s and follow-up Master’s degree programs as well as in Master’s degree programs. At the same time, the two-stage study has recently been gradually replaced by Master’s degree programs.

  • Název v anglickém jazyce

    The Tradition and New Approach to the Mathematical Education of Officers in the Czech Army

  • Popis výsledku anglicky

    This chapter deals with the problems of teaching mathematics at the Faculty of Military Technology at the University of Defence in Brno, originally the Military Technical Academy in Brno, later renamed the Antonín Zápotocký Military Academy and the Military Academy in Brno. The tradition of teaching mathematics at this high military school has its origins in 1951, when this school was established. In more detail, we discuss the innovation of study programs over the last decade. The ranges and thematic areas of mathematics teaching and the focus of relevant study programs are compared both in Bachelor’s and follow-up Master’s degree programs as well as in Master’s degree programs. At the same time, the two-stage study has recently been gradually replaced by Master’s degree programs.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50900 - Other social sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Decision Making in Social Sciences: Between Traditions and Innovations

  • ISBN

    978-3-030-30658-8

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    155-168

  • Počet stran knihy

    543

  • Název nakladatele

    © 2020 Springer Nature Switzerland AG. Part of Springer Nature

  • Místo vydání

    Cham, Switzerland

  • Kód UT WoS kapitoly