A Design of a Global Path Planner for Nonholonomic Vehicle Based on Dynamic Simulations
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F23%3A00557538" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/23:00557538 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-98260-7_8" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-98260-7_8</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-98260-7_8" target="_blank" >10.1007/978-3-030-98260-7_8</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
A Design of a Global Path Planner for Nonholonomic Vehicle Based on Dynamic Simulations
Popis výsledku v původním jazyce
In this paper, an algorithm for global path planning of nonholonomic unmanned ground vehicle (UGV), which moves through diverse terrain, is presented. The proposed algorithm utilizes a simplified dynamic model of the vehicle to verify the passability of a planned movement from node to node and to calculate the duration of this movement and the actual velocity of the vehicle in these nodes. The algorithm operates on a grid map that represents terrain elevation obtained from a triangular irregular network (TIN) map. This map was received from publicly available aerial laser scan data of a land surface in Central Europe. The final path is optimised from the point of view of travel time and respects the nonholonomic constraints of the UGV. This approach ensures that the obtained path is feasible, not only considering the geometric constraints of the vehicle but also its physical limits, i.e., maximum applied torque, maximum velocity, steering limit, etc.
Název v anglickém jazyce
A Design of a Global Path Planner for Nonholonomic Vehicle Based on Dynamic Simulations
Popis výsledku anglicky
In this paper, an algorithm for global path planning of nonholonomic unmanned ground vehicle (UGV), which moves through diverse terrain, is presented. The proposed algorithm utilizes a simplified dynamic model of the vehicle to verify the passability of a planned movement from node to node and to calculate the duration of this movement and the actual velocity of the vehicle in these nodes. The algorithm operates on a grid map that represents terrain elevation obtained from a triangular irregular network (TIN) map. This map was received from publicly available aerial laser scan data of a land surface in Central Europe. The final path is optimised from the point of view of travel time and respects the nonholonomic constraints of the UGV. This approach ensures that the obtained path is feasible, not only considering the geometric constraints of the vehicle but also its physical limits, i.e., maximum applied torque, maximum velocity, steering limit, etc.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Lecture Notes in Computer Science
ISBN
978-3-030-98259-1
ISSN
0302-9743
e-ISSN
1611-3349
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
127-144
Název nakladatele
SPRINGER INTERNATIONAL PUBLISHING AG
Místo vydání
Roma
Místo konání akce
, ELECTR NETWORK
Datum konání akce
13. 10. 2021
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000787774900008