Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Diagnostic of Selected Parts of Vehicle and its Internal Combustion Engine

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F23%3A00558465" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/23:00558465 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://ieeexplore.ieee.org/document/9988038" target="_blank" >https://ieeexplore.ieee.org/document/9988038</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/ICECCME55909.2022.9988038" target="_blank" >10.1109/ICECCME55909.2022.9988038</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Diagnostic of Selected Parts of Vehicle and its Internal Combustion Engine

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The current high requirements for reducing emissions of internal combustion engines, which are expressed in the forthcoming European standard EURO VII/7, cannot be met for conventional internal combustion engines. At present, these strict environmental requirements are likely to be postponed. The authors focus on selected theoretical possibilities and practical applications of technical diagnostics (on-board, serial, parallel), which could contribute to prolonging the use of internal combustion engines. Advanced diagnostic methods (eg the use of lubricating media as a source of information on the technical condition, etc.), using expert and autonomous systems, information technology, etc. can also contribute to increasing operational safety, significantly reducing emissions, optimizing fuel consumption, etc.

  • Název v anglickém jazyce

    Diagnostic of Selected Parts of Vehicle and its Internal Combustion Engine

  • Popis výsledku anglicky

    The current high requirements for reducing emissions of internal combustion engines, which are expressed in the forthcoming European standard EURO VII/7, cannot be met for conventional internal combustion engines. At present, these strict environmental requirements are likely to be postponed. The authors focus on selected theoretical possibilities and practical applications of technical diagnostics (on-board, serial, parallel), which could contribute to prolonging the use of internal combustion engines. Advanced diagnostic methods (eg the use of lubricating media as a source of information on the technical condition, etc.), using expert and autonomous systems, information technology, etc. can also contribute to increasing operational safety, significantly reducing emissions, optimizing fuel consumption, etc.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    21100 - Other engineering and technologies

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    International Conference on Electrical, Computer, Communications and Mechatronics Engineering (ICECCME)

  • ISBN

    978-1-6654-7095-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    61-65

  • Název nakladatele

    IEEE

  • Místo vydání

    Piscataway

  • Místo konání akce

    Maldives

  • Datum konání akce

    16. 11. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku