Diagnostic of Selected Parts of Vehicle and its Internal Combustion Engine
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F23%3A00558465" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/23:00558465 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://ieeexplore.ieee.org/document/9988038" target="_blank" >https://ieeexplore.ieee.org/document/9988038</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/ICECCME55909.2022.9988038" target="_blank" >10.1109/ICECCME55909.2022.9988038</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Diagnostic of Selected Parts of Vehicle and its Internal Combustion Engine
Popis výsledku v původním jazyce
The current high requirements for reducing emissions of internal combustion engines, which are expressed in the forthcoming European standard EURO VII/7, cannot be met for conventional internal combustion engines. At present, these strict environmental requirements are likely to be postponed. The authors focus on selected theoretical possibilities and practical applications of technical diagnostics (on-board, serial, parallel), which could contribute to prolonging the use of internal combustion engines. Advanced diagnostic methods (eg the use of lubricating media as a source of information on the technical condition, etc.), using expert and autonomous systems, information technology, etc. can also contribute to increasing operational safety, significantly reducing emissions, optimizing fuel consumption, etc.
Název v anglickém jazyce
Diagnostic of Selected Parts of Vehicle and its Internal Combustion Engine
Popis výsledku anglicky
The current high requirements for reducing emissions of internal combustion engines, which are expressed in the forthcoming European standard EURO VII/7, cannot be met for conventional internal combustion engines. At present, these strict environmental requirements are likely to be postponed. The authors focus on selected theoretical possibilities and practical applications of technical diagnostics (on-board, serial, parallel), which could contribute to prolonging the use of internal combustion engines. Advanced diagnostic methods (eg the use of lubricating media as a source of information on the technical condition, etc.), using expert and autonomous systems, information technology, etc. can also contribute to increasing operational safety, significantly reducing emissions, optimizing fuel consumption, etc.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
21100 - Other engineering and technologies
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
International Conference on Electrical, Computer, Communications and Mechatronics Engineering (ICECCME)
ISBN
978-1-6654-7095-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
61-65
Název nakladatele
IEEE
Místo vydání
Piscataway
Místo konání akce
Maldives
Datum konání akce
16. 11. 2022
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—