Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Using machine learning in on-board data processing

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F23%3A00558730" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/23:00558730 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://ieeexplore.ieee.org/xpl/conhome/1000202/all-proceedings" target="_blank" >https://ieeexplore.ieee.org/xpl/conhome/1000202/all-proceedings</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/DASC55683.2022.9925732" target="_blank" >10.1109/DASC55683.2022.9925732</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Using machine learning in on-board data processing

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Our department has taken on the task of designing a system that will predict the aircraft structure load based on flight data and the movements of pilot controls in real time. The system must work in highly maneuverable and experimental aircrafts capable of maneuvering at a critical angle of attack. Considering this, along with the fact that no aerodynamic characteristics of the airplane wing or the airplane itself are available from the manufacturer, it is not possible to create a simulation model and perform calculations using it.This paper describes the design of suitable types of neural networks and their testing on real data. The selected solutions are compared and evaluated. It also discusses the possibilities of their implementation in on-board computing units.

  • Název v anglickém jazyce

    Using machine learning in on-board data processing

  • Popis výsledku anglicky

    Our department has taken on the task of designing a system that will predict the aircraft structure load based on flight data and the movements of pilot controls in real time. The system must work in highly maneuverable and experimental aircrafts capable of maneuvering at a critical angle of attack. Considering this, along with the fact that no aerodynamic characteristics of the airplane wing or the airplane itself are available from the manufacturer, it is not possible to create a simulation model and perform calculations using it.This paper describes the design of suitable types of neural networks and their testing on real data. The selected solutions are compared and evaluated. It also discusses the possibilities of their implementation in on-board computing units.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    AIAA/IEEE Digital Avionics Systems Conference - Proceedings

  • ISBN

    978-1-6654-8607-1

  • ISSN

    2155-7195

  • e-ISSN

    2155-7209

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Institute of Electrical and Electronics Engineers Inc.

  • Místo vydání

    Portsmouth

  • Místo konání akce

    Portsmouth, United States of America

  • Datum konání akce

    18. 9. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku