Using machine learning in on-board data processing
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F23%3A00558730" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/23:00558730 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://ieeexplore.ieee.org/xpl/conhome/1000202/all-proceedings" target="_blank" >https://ieeexplore.ieee.org/xpl/conhome/1000202/all-proceedings</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/DASC55683.2022.9925732" target="_blank" >10.1109/DASC55683.2022.9925732</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Using machine learning in on-board data processing
Popis výsledku v původním jazyce
Our department has taken on the task of designing a system that will predict the aircraft structure load based on flight data and the movements of pilot controls in real time. The system must work in highly maneuverable and experimental aircrafts capable of maneuvering at a critical angle of attack. Considering this, along with the fact that no aerodynamic characteristics of the airplane wing or the airplane itself are available from the manufacturer, it is not possible to create a simulation model and perform calculations using it.This paper describes the design of suitable types of neural networks and their testing on real data. The selected solutions are compared and evaluated. It also discusses the possibilities of their implementation in on-board computing units.
Název v anglickém jazyce
Using machine learning in on-board data processing
Popis výsledku anglicky
Our department has taken on the task of designing a system that will predict the aircraft structure load based on flight data and the movements of pilot controls in real time. The system must work in highly maneuverable and experimental aircrafts capable of maneuvering at a critical angle of attack. Considering this, along with the fact that no aerodynamic characteristics of the airplane wing or the airplane itself are available from the manufacturer, it is not possible to create a simulation model and perform calculations using it.This paper describes the design of suitable types of neural networks and their testing on real data. The selected solutions are compared and evaluated. It also discusses the possibilities of their implementation in on-board computing units.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
AIAA/IEEE Digital Avionics Systems Conference - Proceedings
ISBN
978-1-6654-8607-1
ISSN
2155-7195
e-ISSN
2155-7209
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
—
Název nakladatele
Institute of Electrical and Electronics Engineers Inc.
Místo vydání
Portsmouth
Místo konání akce
Portsmouth, United States of America
Datum konání akce
18. 9. 2022
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—