Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Interpolace kompresorových charakteristik

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F25%3A00563840" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/25:00563840 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://lib.unob.cz/UNOB_CZ/FVT/K206/MDSPSL/Sborniky/MDSPSL2023_Sbornik.pdf" target="_blank" >https://lib.unob.cz/UNOB_CZ/FVT/K206/MDSPSL/Sborniky/MDSPSL2023_Sbornik.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Interpolace kompresorových charakteristik

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Práce se zabývá problémem prokládání kompresorových charakteristik pomocí tzv. beta křivek. Výstupem je zpracování kompresorové mapy malého proudového motoru. Jsou porovnány dvě interpolační metody, z nichž druhá zahrnuje vlastní přístup k definování tvaru beta křivek. Získané kompresorové mapy lze využít nejen k analýze dynamických vlastností kompresoru samotného, ale také motoru jako celku v rámci jeho numerického modelování a 0- D simulací, kde hraniční hodnoty takto tvarovaných křivek určují pumpovní a škrtící mez kompresoru. Důležité je také vymezení oblasti stabilní práce a hranice přijatelné vzdálenosti od pumpovní křivky, jejíž přesný popis je základem pro tvorbu akceleračních programů a protipumpážní regulace.

  • Název v anglickém jazyce

    Compressor map interpolation

  • Popis výsledku anglicky

    This article deals with the problem of fitting and interpolation of compressor characteristics using beta curves. The output is the processing of the compressor map of the small jet engine. Two interpolation methods are compared, the second of which includes a new approach to beta curve shape definition. The obtained compressor maps can be used not only to analyze the dynamic properties of the compressor itself, but also of the engine as a whole as part of its numerical modeling and 0-D simulations, where the limit curves define the surge and choke lines. It is also important to define the area of stable work and the acceptable distance from the surge line – surge margin, the precise description of which is the foundation for acceleration schedule calculation and antisurge control.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20304 - Aerospace engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník příspěvků z 21. mezinárodní vědecké konference Měření, diagnostika, spolehlivost palubních soustav letadel 2023

  • ISBN

    978-80-7582-274-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    51-60

  • Název nakladatele

    Univerzita obrany

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    18. 10. 2023

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku