Interpolace kompresorových charakteristik
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F25%3A00563840" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/25:00563840 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://lib.unob.cz/UNOB_CZ/FVT/K206/MDSPSL/Sborniky/MDSPSL2023_Sbornik.pdf" target="_blank" >https://lib.unob.cz/UNOB_CZ/FVT/K206/MDSPSL/Sborniky/MDSPSL2023_Sbornik.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Interpolace kompresorových charakteristik
Popis výsledku v původním jazyce
Práce se zabývá problémem prokládání kompresorových charakteristik pomocí tzv. beta křivek. Výstupem je zpracování kompresorové mapy malého proudového motoru. Jsou porovnány dvě interpolační metody, z nichž druhá zahrnuje vlastní přístup k definování tvaru beta křivek. Získané kompresorové mapy lze využít nejen k analýze dynamických vlastností kompresoru samotného, ale také motoru jako celku v rámci jeho numerického modelování a 0- D simulací, kde hraniční hodnoty takto tvarovaných křivek určují pumpovní a škrtící mez kompresoru. Důležité je také vymezení oblasti stabilní práce a hranice přijatelné vzdálenosti od pumpovní křivky, jejíž přesný popis je základem pro tvorbu akceleračních programů a protipumpážní regulace.
Název v anglickém jazyce
Compressor map interpolation
Popis výsledku anglicky
This article deals with the problem of fitting and interpolation of compressor characteristics using beta curves. The output is the processing of the compressor map of the small jet engine. Two interpolation methods are compared, the second of which includes a new approach to beta curve shape definition. The obtained compressor maps can be used not only to analyze the dynamic properties of the compressor itself, but also of the engine as a whole as part of its numerical modeling and 0-D simulations, where the limit curves define the surge and choke lines. It is also important to define the area of stable work and the acceptable distance from the surge line – surge margin, the precise description of which is the foundation for acceleration schedule calculation and antisurge control.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20304 - Aerospace engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník příspěvků z 21. mezinárodní vědecké konference Měření, diagnostika, spolehlivost palubních soustav letadel 2023
ISBN
978-80-7582-274-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
51-60
Název nakladatele
Univerzita obrany
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
18. 10. 2023
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—