Provozní spolehlivost zobrazovacích systémů letounu L-159 v kontextu RAMS
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F25%3A00563872" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/25:00563872 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Provozní spolehlivost zobrazovacích systémů letounu L-159 v kontextu RAMS
Popis výsledku v původním jazyce
Tento článek se zabývá problematikou provozní spolehlivosti zobrazovacích systémů letounu L-159 v kontextu RAMS (spolehlivost, dostupnost, udržovatelnost a bezpečnost). V článku je detailně popsán současný stav moderních zobrazovacích prostředků a jejich role v letovém provozu. Hlavní důraz je kladen na význam těchto systémů ve vojenských i civilních letounech s ohledem na bezpečnost a provozní spolehlivost. Článek se dále zaměřuje na zobrazovací prostředky letounu L-159, zejména na hlavní zobrazovací jednotky jako jsou Head- Up Display (HUD) a Multifunkční displej (MFD), ale také na záložní obrazovky jako záložní elektronický ukazatel (ESIS – Electronic Standby Instrument System) a opakovač HUD/MFD. Analýza vychází ze širokého datasetu získaného z databáze závad a poruch, které byly identifikovány a zaznamenány během provozu těchto letounů v české armádě. Na základě získaných dat jsou modelovány pravděpodobnosti poruch a analyzovány jejich dopady na provozuschopnost a bezpečnost letounů.
Název v anglickém jazyce
Operational reliability of L-159 aircraft display systems in the context of RAMS
Popis výsledku anglicky
This article deals with the issue of operational reliability of L-159 aircraft display systems in the context of RAMS (reliability, availability, maintainability and safety). The article describes in detail the current state of modern imaging devices and their role in air traffic. The main emphasis is placed on the importance of these systems in both military and civilian aircraft with regard to safety and operational reliability. The article further focuses on the display means of the L-159 aircraft, especially on the main display units such as the Head-Up Display (HUD) and the Multifunction Display (MFD), but also on the backup screens such as the backup electronic indicator (ESIS - Electronic Standby Instrument System) and a HUD/MFD repeater. The analysis is based on a wide dataset obtained from the database of faults and malfunctions that were identified and recorded during the operation of these aircraft in the Czech army. Based on the obtained data, the probabilities of failures are modeled and their effects on the operability and safety of the aircraft are analyzed.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10103 - Statistics and probability
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník příspěvků z 22. mezinárodní vědecké konference Měření, diagnostika, spolehlivost palubních soustav letadel 2024
ISBN
978-80-7582-516-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
250-265
Název nakladatele
Univerzita obrany, Brno
Místo vydání
Brno, Univerzita obrany
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
23. 10. 2024
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—