Využití počítačové grafiky k zdokonalování programátorských dovedností
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG44__%2F05%3A00001365" target="_blank" >RIV/60162694:G44__/05:00001365 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Using computer graphics to improve programing skills
Popis výsledku v původním jazyce
The level of programming experience demanded from the graduates of ICT studies increases continuously and therefore new subjects have been added to the curricula of ICT studies during the last several years. Computer graphics is one of the most importantsubjects added. The paper describes how the computer graphics subjects help students to widen and deepen their programming knowledge and skills. The authors have had good experience in providing lectures in the computer graphics subjects at the Facultyof Informatics and Management, University of Hradec Kralove.
Název v anglickém jazyce
Using computer graphics to improve programing skills
Popis výsledku anglicky
The level of programming experience demanded from the graduates of ICT studies increases continuously and therefore new subjects have been added to the curricula of ICT studies during the last several years. Computer graphics is one of the most importantsubjects added. The paper describes how the computer graphics subjects help students to widen and deepen their programming knowledge and skills. The authors have had good experience in providing lectures in the computer graphics subjects at the Facultyof Informatics and Management, University of Hradec Kralove.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JD - Využití počítačů, robotika a její aplikace
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2005
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
International Journal of Continuing Engineering Education and Life-Long Learning
ISSN
1560-4624
e-ISSN
—
Svazek periodika
15
Číslo periodika v rámci svazku
3/4
Stát vydavatele periodika
CH - Švýcarská konfederace
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
185-193
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—