Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Klasifikace na základě testu - představy a realita

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3A_____%2F96%3ADIDAKTI1" target="_blank" >RIV/60162694:_____/96:DIDAKTI1 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Klasifikace na základě testu - představy a realita

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Navzdory úsilí, zavést taková kritéria klasifikace, která mohou být srovnatelná a platná pro všechny, je hodnocení stále značně subjektivní. Její vyloučení bylo úkolem školních testů zavedených v dřívějších dobách. Například na evidenci poštu správných odpovědí. Ukazuje se, že toto kritériu také není objektivní. tento výsledek dostaneme, když nahradíme proces klasifikace matematickým modelem, kde významná role patří binomickému rozložení a operačním charakteristikám klasifikace. Matematická analýza tohoto modelu vede k závěru, že uvažované klasifikační kritérium je numericky nestabilní. Dalším závěrem říká, že známka získaná za tohoto kritéria není srovnatelná se známkou získanou za stejného kritéria, ale při jiném počtu otázek. Znamená to, že formálněpřesně definované kritérium není zárukou objektivního hodnocení.

  • Název v anglickém jazyce

    Classification Based on Tests - Imagination and Reality

  • Popis výsledku anglicky

    Despite the efforts to introduce some criterions, which would be comparable and obligatory for all, the subjectivity is considerably involved in classification. Its elimination was the aim of school tests, which appeared a long time ago. For example on an exact number of correct exercises based the marking. We show that those criterions are not objective but apparent. As follows obtained this result a mathematical model rjeplaced the process of marking where an important part belongs to the binomial distribution of Bernoulli and to the operating characteristic of the cassification. The mathematical analyse of this model led to the conclusion that the mentioned classification criterion is numerically unstable. Another conclusion is that a mark obtainedin a test with a certain classification criterion is not comparable to the mark got from another test having the same classification criterion but another total number of questions. Thus, the introduction of a formally exact classificatio

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/MO171713" target="_blank" >MO171713: DIDAKTIKA - Didaktické testy při přípravě vojenských profesionálů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    1996

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník z 6. konference o současných celosvětových otázkách alternativního školství

  • ISBN

    80 7067 679 5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Universitastis Palackianae Olomucensis, Facultas Paedagogica

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

  • Datum konání akce

  • Typ akce podle státní příslušnosti

  • Kód UT WoS článku