Klasifikace na základě testu - představy a realita
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3A_____%2F96%3ADIDAKTI1" target="_blank" >RIV/60162694:_____/96:DIDAKTI1 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Klasifikace na základě testu - představy a realita
Popis výsledku v původním jazyce
Navzdory úsilí, zavést taková kritéria klasifikace, která mohou být srovnatelná a platná pro všechny, je hodnocení stále značně subjektivní. Její vyloučení bylo úkolem školních testů zavedených v dřívějších dobách. Například na evidenci poštu správných odpovědí. Ukazuje se, že toto kritériu také není objektivní. tento výsledek dostaneme, když nahradíme proces klasifikace matematickým modelem, kde významná role patří binomickému rozložení a operačním charakteristikám klasifikace. Matematická analýza tohoto modelu vede k závěru, že uvažované klasifikační kritérium je numericky nestabilní. Dalším závěrem říká, že známka získaná za tohoto kritéria není srovnatelná se známkou získanou za stejného kritéria, ale při jiném počtu otázek. Znamená to, že formálněpřesně definované kritérium není zárukou objektivního hodnocení.
Název v anglickém jazyce
Classification Based on Tests - Imagination and Reality
Popis výsledku anglicky
Despite the efforts to introduce some criterions, which would be comparable and obligatory for all, the subjectivity is considerably involved in classification. Its elimination was the aim of school tests, which appeared a long time ago. For example on an exact number of correct exercises based the marking. We show that those criterions are not objective but apparent. As follows obtained this result a mathematical model rjeplaced the process of marking where an important part belongs to the binomial distribution of Bernoulli and to the operating characteristic of the cassification. The mathematical analyse of this model led to the conclusion that the mentioned classification criterion is numerically unstable. Another conclusion is that a mark obtainedin a test with a certain classification criterion is not comparable to the mark got from another test having the same classification criterion but another total number of questions. Thus, the introduction of a formally exact classificatio
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/MO171713" target="_blank" >MO171713: DIDAKTIKA - Didaktické testy při přípravě vojenských profesionálů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
1996
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník z 6. konference o současných celosvětových otázkách alternativního školství
ISBN
80 7067 679 5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
—
Název nakladatele
Universitastis Palackianae Olomucensis, Facultas Paedagogica
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
—
Datum konání akce
—
Typ akce podle státní příslušnosti
—
Kód UT WoS článku
—