Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Nové inovační přístupy v komunikaci se zákazníky v maloobchodě

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F07%3A21442" target="_blank" >RIV/60460709:41110/07:21442 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Nové inovační přístupy v komunikaci se zákazníky v maloobchodě

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Positionings strategy is a way how the business wants to be seen by a customer. It is closely connected with market segmentation. In the knowledge economics, which isnbased on IT and CT, it means building of stabile client groups. Standard trade models must be enlarged by positioning strategies in a IT and CT environment to ensure long term growth of enterprises. The article describes possibilities of establishment of positioning strategy in the Czech internal retail subsystem. This contribution was processed within the Research Project of MSM 6046070906 ?The economics of Czech agricultural resources and then effective use within multifunctional systems of agriculture and food?, Faculty of Economics and Management,CUA in Prague.

  • Název v anglickém jazyce

    New innovative approach with customers communication in retail

  • Popis výsledku anglicky

    Positionings strategy is a way how the business wants to be seen by a customer. It is closely connected with market segmentation. In the knowledge economics, which isnbased on IT and CT, it means building of stabile client groups. Standard trade models must be enlarged by positioning strategies in a IT and CT environment to ensure long term growth of enterprises. The article describes possibilities of establishment of positioning strategy in the Czech internal retail subsystem. This contribution was processed within the Research Project of MSM 6046070906 ?The economics of Czech agricultural resources and then effective use within multifunctional systems of agriculture and food?, Faculty of Economics and Management,CUA in Prague.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    GA - Zemědělská ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Moderné prístupy k manažmentu podniku

  • ISBN

    978-80-227-2750-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    1

  • Strana od-do

    0-0

  • Název nakladatele

    STU Bratislava

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Bratislava

  • Datum konání akce

    6. 9. 2007

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku