Nové inovační přístupy v komunikaci se zákazníky v maloobchodě
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F07%3A21442" target="_blank" >RIV/60460709:41110/07:21442 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Nové inovační přístupy v komunikaci se zákazníky v maloobchodě
Popis výsledku v původním jazyce
Positionings strategy is a way how the business wants to be seen by a customer. It is closely connected with market segmentation. In the knowledge economics, which isnbased on IT and CT, it means building of stabile client groups. Standard trade models must be enlarged by positioning strategies in a IT and CT environment to ensure long term growth of enterprises. The article describes possibilities of establishment of positioning strategy in the Czech internal retail subsystem. This contribution was processed within the Research Project of MSM 6046070906 ?The economics of Czech agricultural resources and then effective use within multifunctional systems of agriculture and food?, Faculty of Economics and Management,CUA in Prague.
Název v anglickém jazyce
New innovative approach with customers communication in retail
Popis výsledku anglicky
Positionings strategy is a way how the business wants to be seen by a customer. It is closely connected with market segmentation. In the knowledge economics, which isnbased on IT and CT, it means building of stabile client groups. Standard trade models must be enlarged by positioning strategies in a IT and CT environment to ensure long term growth of enterprises. The article describes possibilities of establishment of positioning strategy in the Czech internal retail subsystem. This contribution was processed within the Research Project of MSM 6046070906 ?The economics of Czech agricultural resources and then effective use within multifunctional systems of agriculture and food?, Faculty of Economics and Management,CUA in Prague.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
GA - Zemědělská ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Moderné prístupy k manažmentu podniku
ISBN
978-80-227-2750-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
1
Strana od-do
0-0
Název nakladatele
STU Bratislava
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Bratislava
Datum konání akce
6. 9. 2007
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—