Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Market of Organic Products in the Czech Republic after Entrance to EU

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F07%3A22694" target="_blank" >RIV/60460709:41110/07:22694 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Market of Organic Products in the Czech Republic after Entrance to EU

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The organic farming is an important part of agrarian policy of the Czech Ministry of Agriculture. It is perspective way of farming with new market with organic products (it is same expression as bio products). The organic agriculture develops new labor opportunities and country-side as well as it saves an environment. Development of organic farming offers chances for the Czech organic products on the European market. There is demand rising. Since the Czech Republic is a member of the EU the export divides into export to the EU and out of the EU more and more. The Czech market is not as developed and as well supplied with wide range of products as those in western countries, but its recent development shows it is changing and improving.

  • Název v anglickém jazyce

    Market of Organic Products in the Czech Republic after Entrance to EU

  • Popis výsledku anglicky

    The organic farming is an important part of agrarian policy of the Czech Ministry of Agriculture. It is perspective way of farming with new market with organic products (it is same expression as bio products). The organic agriculture develops new labor opportunities and country-side as well as it saves an environment. Development of organic farming offers chances for the Czech organic products on the European market. There is demand rising. Since the Czech Republic is a member of the EU the export divides into export to the EU and out of the EU more and more. The Czech market is not as developed and as well supplied with wide range of products as those in western countries, but its recent development shows it is changing and improving.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    GA - Zemědělská ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Scientiarum Polonorum Technologia Alimentaria

  • ISSN

    1644-0730

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    6

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus