Účelnost isomorfismu podle ekonomických kritérií
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F07%3A22812" target="_blank" >RIV/60460709:41110/07:22812 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Účelnost isomorfismu podle ekonomických kritérií
Popis výsledku v původním jazyce
Protože v konkurenčním boji o co nejvýhodnější poměr nabízená hodnota/cena produktu hrají fixní náklady velkou roli, je nutné technické informace doplnit o ekonomické pravidla. Podle nich je pak možné vybrat model homomorfní (ten co nesplňuje všechny požadavky podobnosti) nebo model izomorfní (ten co je v maximální schodě s reálným produktem). Soubor ekonomických znalostí o účelnosti modelu je zde řešen ve třech vzájemně se ovlivňujících dimenzích: První dimenze řeší otázku, zda-li je segment pro kterýje určen výrobek zákaznicky výhodný (s využitím nástroje Bostonské matice nebo matice GE). V druhé dimenzi je řešena otázka, zda-li typický zákazník je kvalitativně nebo cenově náročný na obsluhu. A poslední dimenze hodnotí účelnost podobnosti modelu podle kritéria pružnosti poptávkové funkce. Poskytnout znalosti jak vzájemně souvisejí tato ekonomická kritéria a jak ovlivňují požadavky na isomorfismus modelu je cílem tohoto příspěvku.
Název v anglickém jazyce
Isomorphism Efficienty According to Economic Criteria
Popis výsledku anglicky
Because in the endeavour to develop best possible value-for-money products, dictated by the market competitiveness, fixed costs play a major role, it is necessary to complement technical information by economy laws. Here the economic aspects of the model?s feasibility is assessed in three different dimensions which mutually interact with each other: The first dimension deals with the question of whether the product is for the client segment for which it is intended the correct value proposition (using as a tool either the Boston Matrix or the GE Matrix). The second dimension answers the question of whether a typical client is not too costly to service. And the last dimension assesses the feasibility of the model?s similarity according to the criteria of flexibility of the demand function. Thus the primary objective of this paper is to mathematically derive the criteria of similarity between the model and the product. This criterion represents the criterion of the model?s technical limi
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
BC - Teorie a systémy řízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Agrarian perspectives XVI.
ISBN
978-80-213-1675-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
1-14
Název nakladatele
ČZU PEF
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
18. 9. 2007
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—