Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

ROLE OF ICT IN AREA OF KNOWLEDGE MANAGEMENT

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F10%3A22471" target="_blank" >RIV/60460709:41110/10:22471 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    ROLE OF ICT IN AREA OF KNOWLEDGE MANAGEMENT

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Recently it has been increasingly important to have adequate education, sufficient information, knowledge, experience and skills. The incorporation of ICT in education leads to using of newest educational technologies that support education and with goalto improve the level of an individual?s knowledge and thus of the organization as a whole. Knowledge management that contributes to the growing concentration of knowledge in organizations may be perceived as a higher level of information management. Thedevelopment of knowledge management was triggered by the gradual shift in the organizations? interest from information to knowledge that has a considerable strategic value for them. This value is viewed as a strategy that translates the intellectual capital of the organization, i. e. both explicit knowledge (knowledge recorded on a suitable technological medium) and tacit knowledge (hidden in talent and experience of the organization?s employees.

  • Název v anglickém jazyce

    ROLE OF ICT IN AREA OF KNOWLEDGE MANAGEMENT

  • Popis výsledku anglicky

    Recently it has been increasingly important to have adequate education, sufficient information, knowledge, experience and skills. The incorporation of ICT in education leads to using of newest educational technologies that support education and with goalto improve the level of an individual?s knowledge and thus of the organization as a whole. Knowledge management that contributes to the growing concentration of knowledge in organizations may be perceived as a higher level of information management. Thedevelopment of knowledge management was triggered by the gradual shift in the organizations? interest from information to knowledge that has a considerable strategic value for them. This value is viewed as a strategy that translates the intellectual capital of the organization, i. e. both explicit knowledge (knowledge recorded on a suitable technological medium) and tacit knowledge (hidden in talent and experience of the organization?s employees.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Efficiency and Responsibility in Education

  • ISBN

    978-80-213-2084-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague, Faculty of Economics and Management, Department of Systems Engineering

  • Místo vydání

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo konání akce

    PEF ČZU v Praze

  • Datum konání akce

    10. 6. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000285851000029