Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

EVALUATION OF THE CONTRIBUTION OF THE USE OF SOFTWARE ??STATISTICA? IN STATISTICAL COURSES

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F10%3A30594" target="_blank" >RIV/60460709:41110/10:30594 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    EVALUATION OF THE CONTRIBUTION OF THE USE OF SOFTWARE ??STATISTICA? IN STATISTICAL COURSES

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Within the study field of Public Administration and Regional Development, students of the Czech University of Life Sciences in Prague are acquainted with basic statistical methods for handling with economic and social data. These options are offered to students within teaching subjects Statistics and Economic and Social Statistics, provided by the Department of Statistics. This paper deals with the integration of the statistical program STATISTICA into the course of Economic and Social Statistics. Basedon the results of an inquiry survey, we will examine whether this innovation, from the students' view, has an influence on the effectiveness of statistical analysis teaching, and will also describe the experience of students with incorporating the statistical program into teaching.

  • Název v anglickém jazyce

    EVALUATION OF THE CONTRIBUTION OF THE USE OF SOFTWARE ??STATISTICA? IN STATISTICAL COURSES

  • Popis výsledku anglicky

    Within the study field of Public Administration and Regional Development, students of the Czech University of Life Sciences in Prague are acquainted with basic statistical methods for handling with economic and social data. These options are offered to students within teaching subjects Statistics and Economic and Social Statistics, provided by the Department of Statistics. This paper deals with the integration of the statistical program STATISTICA into the course of Economic and Social Statistics. Basedon the results of an inquiry survey, we will examine whether this innovation, from the students' view, has an influence on the effectiveness of statistical analysis teaching, and will also describe the experience of students with incorporating the statistical program into teaching.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ERIE 2010

  • ISBN

    978-80-213-2084-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    PEF, ČZU v Praze

  • Místo vydání

    PEF, ČZU v Praze

  • Místo konání akce

    PEF, ČZU v Praze

  • Datum konání akce

    10. 6. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000285851000032