EVALUATION OF THE CONTRIBUTION OF THE USE OF SOFTWARE ??STATISTICA? IN STATISTICAL COURSES
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F10%3A30594" target="_blank" >RIV/60460709:41110/10:30594 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
EVALUATION OF THE CONTRIBUTION OF THE USE OF SOFTWARE ??STATISTICA? IN STATISTICAL COURSES
Popis výsledku v původním jazyce
Within the study field of Public Administration and Regional Development, students of the Czech University of Life Sciences in Prague are acquainted with basic statistical methods for handling with economic and social data. These options are offered to students within teaching subjects Statistics and Economic and Social Statistics, provided by the Department of Statistics. This paper deals with the integration of the statistical program STATISTICA into the course of Economic and Social Statistics. Basedon the results of an inquiry survey, we will examine whether this innovation, from the students' view, has an influence on the effectiveness of statistical analysis teaching, and will also describe the experience of students with incorporating the statistical program into teaching.
Název v anglickém jazyce
EVALUATION OF THE CONTRIBUTION OF THE USE OF SOFTWARE ??STATISTICA? IN STATISTICAL COURSES
Popis výsledku anglicky
Within the study field of Public Administration and Regional Development, students of the Czech University of Life Sciences in Prague are acquainted with basic statistical methods for handling with economic and social data. These options are offered to students within teaching subjects Statistics and Economic and Social Statistics, provided by the Department of Statistics. This paper deals with the integration of the statistical program STATISTICA into the course of Economic and Social Statistics. Basedon the results of an inquiry survey, we will examine whether this innovation, from the students' view, has an influence on the effectiveness of statistical analysis teaching, and will also describe the experience of students with incorporating the statistical program into teaching.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
ERIE 2010
ISBN
978-80-213-2084-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
—
Název nakladatele
PEF, ČZU v Praze
Místo vydání
PEF, ČZU v Praze
Místo konání akce
PEF, ČZU v Praze
Datum konání akce
10. 6. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000285851000032