Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

DUOPOLY PRICE COMPETITION ON MARKETS WITH AGRICULTURAL PRODUCTS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F11%3A51048" target="_blank" >RIV/60460709:41110/11:51048 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    DUOPOLY PRICE COMPETITION ON MARKETS WITH AGRICULTURAL PRODUCTS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Market equilibrium on the duopoly market is formed in a reciprocal adjustment process of market prices and materialized market opportunities. The goal of the analysis is to find out whether the agricultural products market is significantly influenced byappearance of duopolies, what form they have and if they can fundamentally influence the price level of food. That food chain stores endeavour to mutually adapt food product prices is generally known; it is set especially by the inelastic demand for thementioned goods on the side of consumers.Based on statistical research it is obvious that the reactions are most reflected on sales of the food chain stores Billa and Albert. To identify specific reactions of price duopoly at retail chains the ANOVA statistical method was used. The firm?s duopoly behaviour as such on the food market need not be a subject for applying punishment from the antimonopoly bureau, if it does not have the cartel agreement character.

  • Název v anglickém jazyce

    DUOPOLY PRICE COMPETITION ON MARKETS WITH AGRICULTURAL PRODUCTS

  • Popis výsledku anglicky

    Market equilibrium on the duopoly market is formed in a reciprocal adjustment process of market prices and materialized market opportunities. The goal of the analysis is to find out whether the agricultural products market is significantly influenced byappearance of duopolies, what form they have and if they can fundamentally influence the price level of food. That food chain stores endeavour to mutually adapt food product prices is generally known; it is set especially by the inelastic demand for thementioned goods on the side of consumers.Based on statistical research it is obvious that the reactions are most reflected on sales of the food chain stores Billa and Albert. To identify specific reactions of price duopoly at retail chains the ANOVA statistical method was used. The firm?s duopoly behaviour as such on the food market need not be a subject for applying punishment from the antimonopoly bureau, if it does not have the cartel agreement character.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis

  • ISSN

    1211-8516

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    LIX

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    241-249

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus