Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The efficiency of linear programming teaching by means of system diagrams

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F11%3A51074" target="_blank" >RIV/60460709:41110/11:51074 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The efficiency of linear programming teaching by means of system diagrams

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with the impact of system diagrams application on the ability of the formalization of the mathematical model of linear programming (LP). This impact was tested on the 1st year students of the course System analysis of product verticals, within the field of study Public administration and regional development at the FEM CULS Prague. The abilities of formalization have been compared strictly by means of an analytical method and its combination with system diagrams. The obtained results demonstrate improvement in the abilities of students? formalization depending on acquiring the skills of system diagrams application.

  • Název v anglickém jazyce

    The efficiency of linear programming teaching by means of system diagrams

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the impact of system diagrams application on the ability of the formalization of the mathematical model of linear programming (LP). This impact was tested on the 1st year students of the course System analysis of product verticals, within the field of study Public administration and regional development at the FEM CULS Prague. The abilities of formalization have been compared strictly by means of an analytical method and its combination with system diagrams. The obtained results demonstrate improvement in the abilities of students? formalization depending on acquiring the skills of system diagrams application.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BB - Aplikovaná statistika, operační výzkum

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Efficiency and Responsibility in Education, 8th International Conference

  • ISBN

    978-80-213-2183-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    15-22

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo vydání

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo konání akce

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Datum konání akce

    9. 6. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000300799300002