Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Is Your Learning Process Smart Enough?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F11%3A51098" target="_blank" >RIV/60460709:41110/11:51098 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Is Your Learning Process Smart Enough?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper aims to analyse SMARTness of the learning process from student?s point of view. Term SMART is frequently used for project quality or goals evaluation.Project based approaches should be used by students to evaluate learning processes. Goals should be SMART - S - specific, significant, stretching, M - measurable, meaningful, motivational, A - agreed upon, attainable, achievable, acceptable, action-oriented, R - realistic, relevant, reasonable, rewarding, results-oriented, T - time-based, timely, tangible, tractable. SMARTI goals add I - Integrated criteria to SMART goals, SMARTER goals are moreover E - Ethical, Excitable, Enjoyable, Engaging, Ecological and R Rewarded, Reassess, Revisit, Recordable. These goals are hard to measure; they have no final quantitative features. That?s why we tried to apply the Analytical Network Process (ANP) for evaluating the learning processes according to achieving general SMARTER goals as criteria and individual SMARTER specifications as subcr

  • Název v anglickém jazyce

    Is Your Learning Process Smart Enough?

  • Popis výsledku anglicky

    This paper aims to analyse SMARTness of the learning process from student?s point of view. Term SMART is frequently used for project quality or goals evaluation.Project based approaches should be used by students to evaluate learning processes. Goals should be SMART - S - specific, significant, stretching, M - measurable, meaningful, motivational, A - agreed upon, attainable, achievable, acceptable, action-oriented, R - realistic, relevant, reasonable, rewarding, results-oriented, T - time-based, timely, tangible, tractable. SMARTI goals add I - Integrated criteria to SMART goals, SMARTER goals are moreover E - Ethical, Excitable, Enjoyable, Engaging, Ecological and R Rewarded, Reassess, Revisit, Recordable. These goals are hard to measure; they have no final quantitative features. That?s why we tried to apply the Analytical Network Process (ANP) for evaluating the learning processes according to achieving general SMARTER goals as criteria and individual SMARTER specifications as subcr

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BB - Aplikovaná statistika, operační výzkum

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Efficiency and Responsibility in Education - Proceedings

  • ISBN

    978-80-213-2183-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    287-295

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    9. 6. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000300799300032