Is Your Learning Process Smart Enough?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F11%3A51098" target="_blank" >RIV/60460709:41110/11:51098 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Is Your Learning Process Smart Enough?
Popis výsledku v původním jazyce
This paper aims to analyse SMARTness of the learning process from student?s point of view. Term SMART is frequently used for project quality or goals evaluation.Project based approaches should be used by students to evaluate learning processes. Goals should be SMART - S - specific, significant, stretching, M - measurable, meaningful, motivational, A - agreed upon, attainable, achievable, acceptable, action-oriented, R - realistic, relevant, reasonable, rewarding, results-oriented, T - time-based, timely, tangible, tractable. SMARTI goals add I - Integrated criteria to SMART goals, SMARTER goals are moreover E - Ethical, Excitable, Enjoyable, Engaging, Ecological and R Rewarded, Reassess, Revisit, Recordable. These goals are hard to measure; they have no final quantitative features. That?s why we tried to apply the Analytical Network Process (ANP) for evaluating the learning processes according to achieving general SMARTER goals as criteria and individual SMARTER specifications as subcr
Název v anglickém jazyce
Is Your Learning Process Smart Enough?
Popis výsledku anglicky
This paper aims to analyse SMARTness of the learning process from student?s point of view. Term SMART is frequently used for project quality or goals evaluation.Project based approaches should be used by students to evaluate learning processes. Goals should be SMART - S - specific, significant, stretching, M - measurable, meaningful, motivational, A - agreed upon, attainable, achievable, acceptable, action-oriented, R - realistic, relevant, reasonable, rewarding, results-oriented, T - time-based, timely, tangible, tractable. SMARTI goals add I - Integrated criteria to SMART goals, SMARTER goals are moreover E - Ethical, Excitable, Enjoyable, Engaging, Ecological and R Rewarded, Reassess, Revisit, Recordable. These goals are hard to measure; they have no final quantitative features. That?s why we tried to apply the Analytical Network Process (ANP) for evaluating the learning processes according to achieving general SMARTER goals as criteria and individual SMARTER specifications as subcr
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
BB - Aplikovaná statistika, operační výzkum
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Efficiency and Responsibility in Education - Proceedings
ISBN
978-80-213-2183-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
287-295
Název nakladatele
Czech University of Life Sciences
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
9. 6. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000300799300032