Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Information benefit of graduates follow-up surveys

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F11%3A51410" target="_blank" >RIV/60460709:41110/11:51410 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Information benefit of graduates follow-up surveys

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article aims to evaluate the benefit of follow-up surveys which are a useful tool to get feedback from university graduates. Questionnaire surveys are of irreplaceable sources of information from students and graduates, but several rules have to be taken into account when conducting such survey. The questionnaire is then one of the most often used tools for data collection in such types of surveys. The article presents not only the essential methods and principles of data collection and analysis, but it also evaluates the surveys efficiency and their impact on the quality of the educational process. Various methodological principles are presented within the context of large questionnaire survey of CULS graduates that was held in 2008. In connectionwith the survey, the process is presented from the very beginning (list of questions, data matrix) through the introduction of the most often used statistical methods up to the analysis of the survey profit.

  • Název v anglickém jazyce

    Information benefit of graduates follow-up surveys

  • Popis výsledku anglicky

    The article aims to evaluate the benefit of follow-up surveys which are a useful tool to get feedback from university graduates. Questionnaire surveys are of irreplaceable sources of information from students and graduates, but several rules have to be taken into account when conducting such survey. The questionnaire is then one of the most often used tools for data collection in such types of surveys. The article presents not only the essential methods and principles of data collection and analysis, but it also evaluates the surveys efficiency and their impact on the quality of the educational process. Various methodological principles are presented within the context of large questionnaire survey of CULS graduates that was held in 2008. In connectionwith the survey, the process is presented from the very beginning (list of questions, data matrix) through the introduction of the most often used statistical methods up to the analysis of the survey profit.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal on Efficiency and Responsibility in Education and Science

  • ISSN

    1803-1617

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    4

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    129-141

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus