Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

UTILIZATION OF THE RURAL TOURISM SERVICES IN THE CZECH REPUBLIC

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F13%3A61130" target="_blank" >RIV/60460709:41110/13:61130 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    UTILIZATION OF THE RURAL TOURISM SERVICES IN THE CZECH REPUBLIC

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The demand for touristic services with respect to the different groups of tourists is crucial for planning the investments, marketing and support from authorities. In the Czech Republic there is a significant lack of exact data on rural tourism. The present study, based on a questionnaire survey, aims to provide a deeper insight into the profiles of tourists. The results contain the main features of the tourists and demonstrate the relation between social demographic characteristics and the services requested. The survey identifies three clusters: independent tourists favouring shorter stays more times per year, traditional tourists preferring privacy and longer stays, and flexible active tourists.

  • Název v anglickém jazyce

    UTILIZATION OF THE RURAL TOURISM SERVICES IN THE CZECH REPUBLIC

  • Popis výsledku anglicky

    The demand for touristic services with respect to the different groups of tourists is crucial for planning the investments, marketing and support from authorities. In the Czech Republic there is a significant lack of exact data on rural tourism. The present study, based on a questionnaire survey, aims to provide a deeper insight into the profiles of tourists. The results contain the main features of the tourists and demonstrate the relation between social demographic characteristics and the services requested. The survey identifies three clusters: independent tourists favouring shorter stays more times per year, traditional tourists preferring privacy and longer stays, and flexible active tourists.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AK - Sport a aktivity volného času

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/WD-12-07-2" target="_blank" >WD-12-07-2: Vymezení vhodných oblastí pro rozvoj agroturistiky s návazností na využití jejich objektu pro incentivní cestovní ruch</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Scientia Agriculturae Bohemica

  • ISSN

    1211-3174

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2013

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    256-263

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus