Models of Consumer´s Choice
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F13%3A61334" target="_blank" >RIV/60460709:41110/13:61334 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/25619161:_____/13:#0000088
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Models of Consumer´s Choice
Popis výsledku v původním jazyce
The article is concerned with the consumer?s choice models and with the determining factors of his/her behaviour particularly according to the attitudes of a neoclassical theory and its modern modifications, which are compared with the concepts of otherauthors. It contents a short summary of important concepts of a consumer?s choice analysis. The goal of the article is to give a basic survey of attitudes to the analysis of consumer?s behaviour. However, it is especially concerned with the possibilitiesof the marginalist analytical apparatus use in a consumer?s choice. Consumer?s preferences are viewed as exogenous variables in a neoclassical theory. They are not explained in a framework of the concept but are viewed as given ones. Methodological individualism, rational behaviour, equilibrium and perfect information of a consumer are next features of this concept. Simple precautions are a necessary condition for the model application. Methodological individualism means that principles
Název v anglickém jazyce
Models of Consumer´s Choice
Popis výsledku anglicky
The article is concerned with the consumer?s choice models and with the determining factors of his/her behaviour particularly according to the attitudes of a neoclassical theory and its modern modifications, which are compared with the concepts of otherauthors. It contents a short summary of important concepts of a consumer?s choice analysis. The goal of the article is to give a basic survey of attitudes to the analysis of consumer?s behaviour. However, it is especially concerned with the possibilitiesof the marginalist analytical apparatus use in a consumer?s choice. Consumer?s preferences are viewed as exogenous variables in a neoclassical theory. They are not explained in a framework of the concept but are viewed as given ones. Methodological individualism, rational behaviour, equilibrium and perfect information of a consumer are next features of this concept. Simple precautions are a necessary condition for the model application. Methodological individualism means that principles
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/WD-37-07-2" target="_blank" >WD-37-07-2: Výzkum domácího a poíjezdového zahranieního cestovního ruchu ve vztahu k zmírniní spoleeensko-ekonomických disparit</a><br>
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
E+M Ekonomie a Management
ISSN
1212-3609
e-ISSN
—
Svazek periodika
2013
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
4-9
Kód UT WoS článku
000321226000001
EID výsledku v databázi Scopus
—