Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Models of Consumer´s Choice

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F13%3A61334" target="_blank" >RIV/60460709:41110/13:61334 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/25619161:_____/13:#0000088

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Models of Consumer´s Choice

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article is concerned with the consumer?s choice models and with the determining factors of his/her behaviour particularly according to the attitudes of a neoclassical theory and its modern modifications, which are compared with the concepts of otherauthors. It contents a short summary of important concepts of a consumer?s choice analysis. The goal of the article is to give a basic survey of attitudes to the analysis of consumer?s behaviour. However, it is especially concerned with the possibilitiesof the marginalist analytical apparatus use in a consumer?s choice. Consumer?s preferences are viewed as exogenous variables in a neoclassical theory. They are not explained in a framework of the concept but are viewed as given ones. Methodological individualism, rational behaviour, equilibrium and perfect information of a consumer are next features of this concept. Simple precautions are a necessary condition for the model application. Methodological individualism means that principles

  • Název v anglickém jazyce

    Models of Consumer´s Choice

  • Popis výsledku anglicky

    The article is concerned with the consumer?s choice models and with the determining factors of his/her behaviour particularly according to the attitudes of a neoclassical theory and its modern modifications, which are compared with the concepts of otherauthors. It contents a short summary of important concepts of a consumer?s choice analysis. The goal of the article is to give a basic survey of attitudes to the analysis of consumer?s behaviour. However, it is especially concerned with the possibilitiesof the marginalist analytical apparatus use in a consumer?s choice. Consumer?s preferences are viewed as exogenous variables in a neoclassical theory. They are not explained in a framework of the concept but are viewed as given ones. Methodological individualism, rational behaviour, equilibrium and perfect information of a consumer are next features of this concept. Simple precautions are a necessary condition for the model application. Methodological individualism means that principles

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/WD-37-07-2" target="_blank" >WD-37-07-2: Výzkum domácího a poíjezdového zahranieního cestovního ruchu ve vztahu k zmírniní spoleeensko-ekonomických disparit</a><br>

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    E+M Ekonomie a Management

  • ISSN

    1212-3609

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2013

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    4-9

  • Kód UT WoS článku

    000321226000001

  • EID výsledku v databázi Scopus