INOVACE VÝUKY NĚMČINY NA ČZU V PRAZE
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F13%3A62186" target="_blank" >RIV/60460709:41110/13:62186 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
INOVACE VÝUKY NĚMČINY NA ČZU V PRAZE
Popis výsledku v původním jazyce
Sekce německého jazyka na ČZU v Praze se rozhodla nahradit dosud používanou učebnici Německy s úsměvem kolektivu autorek VŠE v Praze učebnicí studio d, původně vydanou nakladatelstvím Cornelsen. Jmenované učebnice se značně odlišují v řadě aspektů, především však v prezentaci gramatiky. Na základě detailní komparativní analýzy obou učebnic se ukazuje, že na rozdíl od deduktivního postupu uplatňovaného v učebnici českých autorů se ve studiu d používá téměř výlučně postup induktivní. Z uvedených rozdílů vyplynula i nezbytnost změny metodiky výuky. Po dvou letech používání prošla nová učebnice evaluací studentů s kladným výsledkem. Byla rovněž vyhodnocena statistika úspěšnosti studentů u zkoušek. Po zavedení nové učebnice nedošlo u sledovaných ukazatelů kzásadnějším výkyvům.
Název v anglickém jazyce
INNOVATION IN TEACHING GERMAN AT CULS PRAGUE
Popis výsledku anglicky
The German Language Section of the Czech University of Life Sciences Prague decided to change the present textbook written by the team of authors from the University of Economics in Prague, entitled ?Německy s úsměvem? for the textbook ?studio d?, originally published by Cornelsen Publishing House. The above mentioned books significantly differ in a number of aspects, especially in grammar presentation. A detailed comparative analysis of both textbooks reveals the fact that while the textbook written bythe Czech authors uses a deduction method, ?studio d? makes an exclusive use of an induction method. The mentioned differences also called for a necessary change in the methodology of teaching. After two years of its usage, the new textbook has undergone the students? evaluation with positive results. The statistics of the students? rate of being successful at their exams was also evaluated. Since the implementation of the new textbook, no significant divergences of the researched facto
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
ACC Journal.
ISSN
1803-9782
e-ISSN
—
Svazek periodika
N
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
55-65
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—