Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Consumer Protection and its New Legal Environment in the Internal and European Retail Market

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F14%3A66094" target="_blank" >RIV/60460709:41110/14:66094 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Consumer Protection and its New Legal Environment in the Internal and European Retail Market

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Act No. 89/2012 Coll., the new Civil Code is one of the legal regulations that arose in connection with the recodifica-tion of private law. The new Civil Code is impressive in its scale and is built on the principles of justice and freedom. At the same time the new Civil Code protects the weaker side, which is most often the consumer and the small business owner and brings major changes in this area. The essence of this paper is to bring readers a comprehensive overview on the legal protection of consumers pursuant to Act No. 89/2012 Coll., the new Civil Code, including the unification of this legal standard with European Community law on the one hand, and on the other hand how consumers themselves see this protection. The paper?s aim is a structured evaluation of the legal status of consumer protection in synergy with the legal environment in both the internal and the European market. The key purpose and outcome of this article is to verify ? based on the research ? whether the consum

  • Název v anglickém jazyce

    Consumer Protection and its New Legal Environment in the Internal and European Retail Market

  • Popis výsledku anglicky

    Act No. 89/2012 Coll., the new Civil Code is one of the legal regulations that arose in connection with the recodifica-tion of private law. The new Civil Code is impressive in its scale and is built on the principles of justice and freedom. At the same time the new Civil Code protects the weaker side, which is most often the consumer and the small business owner and brings major changes in this area. The essence of this paper is to bring readers a comprehensive overview on the legal protection of consumers pursuant to Act No. 89/2012 Coll., the new Civil Code, including the unification of this legal standard with European Community law on the one hand, and on the other hand how consumers themselves see this protection. The paper?s aim is a structured evaluation of the legal status of consumer protection in synergy with the legal environment in both the internal and the European market. The key purpose and outcome of this article is to verify ? based on the research ? whether the consum

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    JOURNAL OF ECONOMICS, MANAGEMENT AND BUSINESS

  • ISSN

    1803-3865

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    24

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    93-105

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus