Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Methods of recruitment in the Czech and Slovak organizations

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F15%3A67203" target="_blank" >RIV/60460709:41110/15:67203 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.11118/actaun201563031051" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.11118/actaun201563031051</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Methods of recruitment in the Czech and Slovak organizations

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the existing highly competitive environment, every organization?s goal is to hire quality employees. To be able to acquire quality employees, the HR processes related to employee hiring must be conducted properly within the organization. This paper uses primary research to identify and assess recruitment methods used by organizations in the Czech Republic and Slovakia, taking the employer?s brand building into account. The research was conducted on the basis of a questionnaire distributed among Czech(n=364) and Slovak (n=340) organizations. The results showed that employers in the Czech Republic most frequently present themselves to potential candidates via their organizations? websites (43.7%), positive references (38.7%) and media advertisements(32.4%). A similar ranking obtains for Slovakia. Organization websites are used 47.5% of the time, positive references 42.5% of the time and media advertisements 33.2% of the time. In both countries, employees are hired for managerial pos

  • Název v anglickém jazyce

    Methods of recruitment in the Czech and Slovak organizations

  • Popis výsledku anglicky

    In the existing highly competitive environment, every organization?s goal is to hire quality employees. To be able to acquire quality employees, the HR processes related to employee hiring must be conducted properly within the organization. This paper uses primary research to identify and assess recruitment methods used by organizations in the Czech Republic and Slovakia, taking the employer?s brand building into account. The research was conducted on the basis of a questionnaire distributed among Czech(n=364) and Slovak (n=340) organizations. The results showed that employers in the Czech Republic most frequently present themselves to potential candidates via their organizations? websites (43.7%), positive references (38.7%) and media advertisements(32.4%). A similar ranking obtains for Slovakia. Organization websites are used 47.5% of the time, positive references 42.5% of the time and media advertisements 33.2% of the time. In both countries, employees are hired for managerial pos

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis

  • ISSN

    1211-8516

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    63

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    1051-1060

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus