Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

THE THEORETICAL FRAMEWORK FOR VOLUNTARY IC DISCLOSURE AT CZECH UNIVERSITIES

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F16%3A71135" target="_blank" >RIV/60460709:41110/16:71135 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    THE THEORETICAL FRAMEWORK FOR VOLUNTARY IC DISCLOSURE AT CZECH UNIVERSITIES

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In today s knowledge society, intellectual capital (IC) is seen as essential for value creation in private sector as well as in public sector, such as universities. Universities inputs and outputs are predominantly intangibles, thus higher education institutions are considered an ideal framework for the implementation of the ideas associated to IC concept. This research is based on the integrated theoretical framework for voluntary IC disclosure proposed by selected authors who recommend its application in further research investigating IC reporting practices in a particular country or industry. This paper aims to verify three premises of given integrated theoretical framework for voluntary IC disclosure in the field of public higher education in the Czech Republic and tries to demonstrate the importance of IC reporting practices which besides shows the efficiency and responsibility of a given subject.

  • Název v anglickém jazyce

    THE THEORETICAL FRAMEWORK FOR VOLUNTARY IC DISCLOSURE AT CZECH UNIVERSITIES

  • Popis výsledku anglicky

    In today s knowledge society, intellectual capital (IC) is seen as essential for value creation in private sector as well as in public sector, such as universities. Universities inputs and outputs are predominantly intangibles, thus higher education institutions are considered an ideal framework for the implementation of the ideas associated to IC concept. This research is based on the integrated theoretical framework for voluntary IC disclosure proposed by selected authors who recommend its application in further research investigating IC reporting practices in a particular country or industry. This paper aims to verify three premises of given integrated theoretical framework for voluntary IC disclosure in the field of public higher education in the Czech Republic and tries to demonstrate the importance of IC reporting practices which besides shows the efficiency and responsibility of a given subject.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 13th International Conference Efficiency and Responsibility in Education 2016

  • ISBN

    978-80-213-2646-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    301-309

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague Kamýcká 129, Prague 6, Czech Republic

  • Místo vydání

    Prague

  • Místo konání akce

    Prague

  • Datum konání akce

    2. 6. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku