Spotřebitelské vnímání regionálního produktu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F16%3A72108" target="_blank" >RIV/60460709:41110/16:72108 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Spotřebitelské vnímání regionálního produktu
Popis výsledku v původním jazyce
Regionální produkt může být chápán jako produkt, který je spojený s určitým relativně ohraničeným územím, s regionem původu, a reprezentuje specifika tohoto regionu. V České republice je regionálnímu produktu věnována pozornost v rámci studií z oblasti geografie, regionálního rozvoje, rurálního rozvoje či rurálního turismu. Přes nesporný význam regionálních produktů pro rozvoj jednotlivých oblastí chybí bližší charakteristika těchto produktů. Cílem příspěvku je vymezit jednotlivé atributy regionálních produktů z pohledu spotřebitele. V článku jsou prezentovány výsledky výzkumu realizovaného formou dotazníkového šetření, jehož respondenty jsou obyvatelé / návštěvníci různých mikroregionů v rámci České republiky. Pro stanovení charakteristik regionálního produktu je využit sémantický diferenciál. Hlavním výstupem článku je charakteristika regionálního produktu z hlediska typu produktu, jeho výroby, jedinečnosti, dostupnosti, sociální odpovědnosti, sepjetí s regionem atd. Stanovené klíčové charakteristi
Název v anglickém jazyce
Consumer perceptions of a regional product
Popis výsledku anglicky
Regional products can be understood as products associated with a particular, relatively bordered territory, with the region of their origin, and represented specifics of the region. In Czech Republic regional product are examined in context of geography, regional development, rural development or rural tourism. Despite the undeniable importance of regional products for development of particular regions, clearly defined characteristic of those product are still missing. The aim of this paper is to define the various attributes of regional products from the consumer perspective. The article presents the results of research conducted via questionnaire survey, whose respondents are residents / visitors of various micro regions in the Czech Republic. The semantic differential is used to determine the characteristics of the regional product. The main output of this article is characteristic of a regional product in terms of product type, production, uniqueness, accessibility, social responsibility, its co
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník příspěvků z mezinárodní vědecké konference Region v rozvoji společnosti 2016
ISBN
978-80-7509-459-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
575-582
Název nakladatele
Mendelova univerzita v Brně
Místo vydání
—
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
20. 10. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—