Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Gastronomy Tourism as the Possibility of Economic and Social Development Region

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F16%3A72163" target="_blank" >RIV/60460709:41110/16:72163 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Gastronomy Tourism as the Possibility of Economic and Social Development Region

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Regional brands contribute to sustainable development in the region in three areas: economic, environmental and social sphere. The economic area includes recovery of rural areas and associated subsequent development. It helps to maintain employment in the region and thus prevents outflow of people to large cities. For producers it means higher added value, it strengthens their promotion and advertising. The social area can be understood as the cohesion of local residents to the region which they are proud of. Within the social sphere, effective collaboration occurs between local businesses, local governments, NGOs and other institutions. In terms of environmental friendliness or the environmental sphere, it is environmentally friendly production. It is a principle of the use of local ingredients, including their consumption, leading to shorter transport and shipping distances. Regional labelling also helps in this area to perceive the relationship between natural, cultural and socio-economic aspects

  • Název v anglickém jazyce

    Gastronomy Tourism as the Possibility of Economic and Social Development Region

  • Popis výsledku anglicky

    Regional brands contribute to sustainable development in the region in three areas: economic, environmental and social sphere. The economic area includes recovery of rural areas and associated subsequent development. It helps to maintain employment in the region and thus prevents outflow of people to large cities. For producers it means higher added value, it strengthens their promotion and advertising. The social area can be understood as the cohesion of local residents to the region which they are proud of. Within the social sphere, effective collaboration occurs between local businesses, local governments, NGOs and other institutions. In terms of environmental friendliness or the environmental sphere, it is environmentally friendly production. It is a principle of the use of local ingredients, including their consumption, leading to shorter transport and shipping distances. Regional labelling also helps in this area to perceive the relationship between natural, cultural and socio-economic aspects

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AO - Sociologie, demografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ACADEMICS WORLD INTERNATIONAL CONFERENCE

  • ISBN

    978-93-86083-34-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    1-4

  • Název nakladatele

    Institute od Research and Journals

  • Místo vydání

    Bhubaneswar, India

  • Místo konání akce

    Nicosia, Cyprus

  • Datum konání akce

    17. 6. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku