Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Local Action Group as a Symbol of a Possible Development of the Region

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F16%3A72175" target="_blank" >RIV/60460709:41110/16:72175 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Local Action Group as a Symbol of a Possible Development of the Region

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article focuses on the issue of rural development through the Leader approach and local action group (LAG) as the brand of the region. The aim is to evaluate the performance of the selected local action group and suggest possibilities for further development of activities. The objective is achieved by means of field survey. The quantitative survey was conducted using questionnaires with the aim to identify citizens awareness of the activities of local action groups and determine the pride of the citizens for the brand of their region. The qualitative survey was carried out through semi-structured interviews with community representatives, managers of local action groups and other actors of regional development. The results were evaluated and conclusions were drawn. The activities of the local action group were positively assessed not only by the LAG members themselves but also by the local residents.

  • Název v anglickém jazyce

    Local Action Group as a Symbol of a Possible Development of the Region

  • Popis výsledku anglicky

    This article focuses on the issue of rural development through the Leader approach and local action group (LAG) as the brand of the region. The aim is to evaluate the performance of the selected local action group and suggest possibilities for further development of activities. The objective is achieved by means of field survey. The quantitative survey was conducted using questionnaires with the aim to identify citizens awareness of the activities of local action groups and determine the pride of the citizens for the brand of their region. The qualitative survey was carried out through semi-structured interviews with community representatives, managers of local action groups and other actors of regional development. The results were evaluated and conclusions were drawn. The activities of the local action group were positively assessed not only by the LAG members themselves but also by the local residents.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50401 - Sociology

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Marketing Identity, Brands we Love

  • ISBN

    978-80-8105-841-7

  • ISSN

    1339-5726

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    1-9

  • Název nakladatele

    Faculty of Mass Media Communication, University of SS. Cyril and Methodius in Trnava

  • Místo vydání

    Trnava, Slovensko

  • Místo konání akce

    Smolenice

  • Datum konání akce

    8. 11. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000405153400046