The Transposition of the Mortgage Credit Directive and the Czech Perception of its Impacts
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F17%3A73642" target="_blank" >RIV/60460709:41110/17:73642 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
The Transposition of the Mortgage Credit Directive and the Czech Perception of its Impacts
Popis výsledku v původním jazyce
V rámci legislativního procesu byla schválena a přijata nová pravidla pro poskytování úvěrů pro spotřebitele, a to v podobě zákona o spotřebitelském úvěru, který nahrazuje předchozí právní normu č. 145/2010 Sb., o spotřebitelském úvěru. Tato právní norma transponuje do právního řádu České republiky směrnici EU č. 2014/17/EU, ze dne 4. února 2014, o smlouvách o spotřebitelském úvěru na nemovitosti určené k bydlení a dále transpozici směrnice č. 2008/48/ES, o smlouvách o spotřebitelském úvěru. Cílem této nové právní normy je vytvoření jednotného rámce pro spotřebitele a pro poskytovatele spotřebitelských úvěrů. Tato právní norma je širokou veřejností velmi často kritizována zejména pro svoji vstřícnost ke spotřebitelům, kterým přiznává značná práva. Hlavním cílem této právního normy je tedy posílení ochrany spotřebitelů a hlavní snahou je snížit počet domácností a počet jednotlivců, kteří čelí exekucím, dluhům a neschopností poskytnutí finanční částky splácet. Dalším cílem právní normy je sjednocení po
Název v anglickém jazyce
The Transposition of the Mortgage Credit Directive and the Czech Perception of its Impacts
Popis výsledku anglicky
The DirectiveEU on credit agreements for consumers relating to residential immovable property of 4th February 2014 was recently transposed in the national Czech legal system by Act on consumer credit and immediately generated much criticism due to the perception of its impact, i.e. an alleged favoring of consumers taking mortgage credits. A critical Meta-Analysis of a primary data yield by questionnaires, as well as an investigative and comparative search and presentation of secondary data from a multitude of sources, along with the Socratic questioning method, led to a rather surprising conclusion. The hypothesis of the awareness, knowledge and willingness to use the new rules by consumers wanting to and/or taking consumer mortgage credits are confirmed, as well as the hypothesis that these new rules will lead to an increase of complications and administrative burdens, and costs.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50501 - Law
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Enterpise and Competitive Environment Conference Proceedings
ISBN
978-80-7509-499-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
184-195
Název nakladatele
Mendel University in Brno
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
9. 3. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—