Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Effect of introducing second reduced rate of VAT on consumer purchase behaviour with gluten free food

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F17%3A74049" target="_blank" >RIV/60460709:41110/17:74049 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.11118/actaun201765031045" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.11118/actaun201765031045</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.11118/actaun201765031045" target="_blank" >10.11118/actaun201765031045</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Effect of introducing second reduced rate of VAT on consumer purchase behaviour with gluten free food

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of the paper is to assess the effect of introducing the second reduced rate of VAT of 10% since 1 January 2015 on consumer behaviour when purchasing gluten free food. Monitoring the effect of the VAT rate reduction on selected gluten free food and products was a part of a research focused on gluten free consumer preferences when eating in restaurants (960 respondents were interviewed). Further research which was focused on the effect of the VAT rate reduction and which surveyed the consumer criteria when purchasing gluten free products addressed a total of 160 respondents with a gluten free diet. According to the respondents experience, the introduction of the second reduced VAT rate of 10% has not significantly affected the prices for the final consumers. The reason for that may be the fact that the second reduced VAT rate applies mostly to ingredients used in gluten free production and only a few final products. A large group of coeliacs is not even aware of or has not registered the VAT ch

  • Název v anglickém jazyce

    Effect of introducing second reduced rate of VAT on consumer purchase behaviour with gluten free food

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the paper is to assess the effect of introducing the second reduced rate of VAT of 10% since 1 January 2015 on consumer behaviour when purchasing gluten free food. Monitoring the effect of the VAT rate reduction on selected gluten free food and products was a part of a research focused on gluten free consumer preferences when eating in restaurants (960 respondents were interviewed). Further research which was focused on the effect of the VAT rate reduction and which surveyed the consumer criteria when purchasing gluten free products addressed a total of 160 respondents with a gluten free diet. According to the respondents experience, the introduction of the second reduced VAT rate of 10% has not significantly affected the prices for the final consumers. The reason for that may be the fact that the second reduced VAT rate applies mostly to ingredients used in gluten free production and only a few final products. A large group of coeliacs is not even aware of or has not registered the VAT ch

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50206 - Finance

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis

  • ISSN

    1211-8516

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    65

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    1045-1053

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85021843964