Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Producer groups in the Czech Republic, Slovak Republic and Republic of Poland and their market share potential

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F18%3A76052" target="_blank" >RIV/60460709:41110/18:76052 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Producer groups in the Czech Republic, Slovak Republic and Republic of Poland and their market share potential

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Collective cooperation in rural areas is not just a phenomenon of the past. Marketing cooperatives in the agricultural sector are hotly debated worldwide. The main benefits of collective actions can include the benefits of size, sharing of knowledge and information, effective solution of local problems. To support collective actions the governments of all these three countries had decided to support the creation of marketing organisations after joining the EU. For that reason they provided public financial support for newly established producer groups and the allocation was realized on the basis of the Rural Development Programme with the aim, among others, to increase market share potential of individual farmers. Based on data obtained from paying agencies, it can be concluded that there were not established a large number of market-significant groups within individual states and commodity groups. Only in Slovakia, under the first programming period, there were groups with a significant share, i.e.

  • Název v anglickém jazyce

    Producer groups in the Czech Republic, Slovak Republic and Republic of Poland and their market share potential

  • Popis výsledku anglicky

    Collective cooperation in rural areas is not just a phenomenon of the past. Marketing cooperatives in the agricultural sector are hotly debated worldwide. The main benefits of collective actions can include the benefits of size, sharing of knowledge and information, effective solution of local problems. To support collective actions the governments of all these three countries had decided to support the creation of marketing organisations after joining the EU. For that reason they provided public financial support for newly established producer groups and the allocation was realized on the basis of the Rural Development Programme with the aim, among others, to increase market share potential of individual farmers. Based on data obtained from paying agencies, it can be concluded that there were not established a large number of market-significant groups within individual states and commodity groups. Only in Slovakia, under the first programming period, there were groups with a significant share, i.e.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    40500 - Other agricultural sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Hradec Economic Days Vol. 8

  • ISBN

    978-80-7435-700-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    446-459

  • Název nakladatele

    University of Hradec Králové

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Místo konání akce

    Hradec Králové

  • Datum konání akce

    30. 1. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000449443500044