Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

EU MILK AND DAIRY MARKET CHANGES AND IMPACT OF GLOBALISATION TRENDS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F18%3A78525" target="_blank" >RIV/60460709:41110/18:78525 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    EU MILK AND DAIRY MARKET CHANGES AND IMPACT OF GLOBALISATION TRENDS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The results of time series analyses show that the foreign dairy market for the EU28, whether within (intra) or outside (extra) the EU, is largely influenced by seasonality. The influence of the seasonal component was also observed in foreign trade of Germany, which, together with Italy, are the largest importers of milk on the intra-EU market. German exports to the EU countries have been slowly declining since 2012, while exports outside the EU have increased significantly since 2009 (an average of 452 thousand kg per month in 2014). Concerning the development of milk and dairy products trade throughout the EU, imports from non-EU countries are rather steady, while exports outside the EU are steadily increasing, even though there are some barriers (market protection in Switzerland or Canada, embargo on import to Russia, etc.) of exports. The Netherlands is a major exporter of butter on intra-EU markets where the value of butter exports almost doubled between periods before 2009 and post-quota aboliti

  • Název v anglickém jazyce

    EU MILK AND DAIRY MARKET CHANGES AND IMPACT OF GLOBALISATION TRENDS

  • Popis výsledku anglicky

    The results of time series analyses show that the foreign dairy market for the EU28, whether within (intra) or outside (extra) the EU, is largely influenced by seasonality. The influence of the seasonal component was also observed in foreign trade of Germany, which, together with Italy, are the largest importers of milk on the intra-EU market. German exports to the EU countries have been slowly declining since 2012, while exports outside the EU have increased significantly since 2009 (an average of 452 thousand kg per month in 2014). Concerning the development of milk and dairy products trade throughout the EU, imports from non-EU countries are rather steady, while exports outside the EU are steadily increasing, even though there are some barriers (market protection in Switzerland or Canada, embargo on import to Russia, etc.) of exports. The Netherlands is a major exporter of butter on intra-EU markets where the value of butter exports almost doubled between periods before 2009 and post-quota aboliti

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50202 - Applied Economics, Econometrics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    GLOBALIZATION AND ITS SOCIO-ECONOMIC CONSEQUENCES (Part III. – Economic Progress in Post-Soviet Countries)

  • ISBN

    978-80-8154-249-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    1204-1212

  • Název nakladatele

    ZU – UNIVERSITY OF ZILINA

  • Místo vydání

    Zilina, Slovakia

  • Místo konání akce

    Rajecke Teplice, Slovak Republic

  • Datum konání akce

    10. 10. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku