Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

FAIR TRADE PRODUCTS AND SUSTAINABLE CONSUMER BEHAVIOUR

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F19%3A79235" target="_blank" >RIV/60460709:41110/19:79235 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://doi.org/10.9770/jssi.2019.8.4(23)" target="_blank" >http://doi.org/10.9770/jssi.2019.8.4(23)</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.9770/jssi.2019.8.4(23)" target="_blank" >10.9770/jssi.2019.8.4(23)</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    FAIR TRADE PRODUCTS AND SUSTAINABLE CONSUMER BEHAVIOUR

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with consumer preferences of young people (members of Y generation) in relation to general principles of sustainability in environmental and social aspects of consumer goods purchase. The aim of the article is to evaluate the relationship between the general attitudes to the above-mentioned issues and the awareness of the fair trade business concept in the context of sustainable development of the young generation aged 15 to 34 in the Czech Republic. The presented results were obtained through primary research involving 840 respondents from the Czech Republic. Within the research, the quota selection features were taken into account, which were gender, age, educational attainment and respondents residence area. The results show that young people are interested in the origin of consumer goods they buy. They are willing to invest more in the purchase of goods if their price reflects the quality, the environmentally friendly way and the working conditions of the producers. From the point

  • Název v anglickém jazyce

    FAIR TRADE PRODUCTS AND SUSTAINABLE CONSUMER BEHAVIOUR

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with consumer preferences of young people (members of Y generation) in relation to general principles of sustainability in environmental and social aspects of consumer goods purchase. The aim of the article is to evaluate the relationship between the general attitudes to the above-mentioned issues and the awareness of the fair trade business concept in the context of sustainable development of the young generation aged 15 to 34 in the Czech Republic. The presented results were obtained through primary research involving 840 respondents from the Czech Republic. Within the research, the quota selection features were taken into account, which were gender, age, educational attainment and respondents residence area. The results show that young people are interested in the origin of consumer goods they buy. They are willing to invest more in the purchase of goods if their price reflects the quality, the environmentally friendly way and the working conditions of the producers. From the point

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Security and Sustainability Issues

  • ISSN

    2029-7025

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    8

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    LT - Litevská republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    827-842

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85067605768