Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Statistical Analysis of Study Abroad Experiences of International Students in Five Major Host Countries of Europe

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F19%3A79506" target="_blank" >RIV/60460709:41110/19:79506 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.ojed.org/index.php/jis/article/view/262/518" target="_blank" >https://www.ojed.org/index.php/jis/article/view/262/518</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.32674/jis.v9i1.262" target="_blank" >10.32674/jis.v9i1.262</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Statistical Analysis of Study Abroad Experiences of International Students in Five Major Host Countries of Europe

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper examines a large dataset of questionnaire responses n 5321 of international students who have studied abroad. Their acculturation experiences with campus discrimination and academic satisfaction are analyzed and compared among five European countries France, Germany, Italy, Spain, and Portugal. The measures of acculturation experiences are verified by Principal Component Analysis, which yields three components, Campus Discrimination, Academic Support, and Academic Satisfaction. The components are used as aggregate indexes for ranking the five major destination countries in Europe based on students experiences. A country by country comparison suggests that experiences from study abroad are most positive in Germany.

  • Název v anglickém jazyce

    Statistical Analysis of Study Abroad Experiences of International Students in Five Major Host Countries of Europe

  • Popis výsledku anglicky

    This paper examines a large dataset of questionnaire responses n 5321 of international students who have studied abroad. Their acculturation experiences with campus discrimination and academic satisfaction are analyzed and compared among five European countries France, Germany, Italy, Spain, and Portugal. The measures of acculturation experiences are verified by Principal Component Analysis, which yields three components, Campus Discrimination, Academic Support, and Academic Satisfaction. The components are used as aggregate indexes for ranking the five major destination countries in Europe based on students experiences. A country by country comparison suggests that experiences from study abroad are most positive in Germany.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of International Students

  • ISSN

    2162-3104

  • e-ISSN

    2166-3750

  • Svazek periodika

    9

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    1-18

  • Kód UT WoS článku

    000460613100002

  • EID výsledku v databázi Scopus